تداوم ارتقای زیرساخت های بهداشتی درمانی منطقه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو:

۱۰میلیارد ریال برای خرید دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای بیمارستان پلدشت هزینه شد

۱۰میلیارد ریال برای خرید دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای بیمارستان پلدشت هزینه شد
کدخبر : 39108

مدیرغذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو از مشارکت این سازمان در تامین مالی خرید یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای بیمارستان امام خمینی (ره) پلدشت خبرداد.

دکتر اسلام یادگاری گفت:  در راستای ارتقاء خدمات تشخیصی و درمانی منطقه، پیرو قرارداد فی مابین سازمان منطقه آزاد ماکو و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای بیمارستان امام خمینی (ره) پلدشت با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری شد.

وی با بیان اینکه برای برای خرید این دستگاه، سازمان منطقه آزاد ماکو ده میلیارد ریال مشارکت مالی کرده است افزود: این دستگاه تصویربرداری رادیولوژی دیجیتال به ارزش ۲۰ میلیارد ریال توسط توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خریداری و به مدیریت بیمارستان امام خمینی (ره) شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت تحویل داده شد.

یادگاری ادامه داد: با توجه به افزایش روزافزون هزینه دستگاه رادیولوژی آنالوگ و همچنین دلایلی نظیر پایین بودن کیفیت تصاویر و بالا بودن میزان دوز اشعه دریافتی بیماران در دستگاه آنالوگ، کاربرد دستگاه رادیولوژی دیجیتال به منظور کاهش هزینه های بیمارستان و ارتقاء سطح سلامت و ایمنی بیماران بسیار ضروری به نظر می رسید.

وی با بیان اینکه این اقدام مهم گامی دیگر در خدمت رسانی بهتر به شهروندان و هم‌چنین صرفه‌جویی در منابع اقتصادی کشور می باشد اظهار داشت:  از جمله مزایای دستگاه رادیولوژی دیجیتال،  سرعت بالای تهیه تصویر، کاهش هزینه ها به جهت حذف کاست و ظهور و ثبوت فیلم، امکان آرشیو تصاویر و کپی فیلم با سهولت بیشتر، امکان دسترسی پزشک رادیولوژیست به تصاویر به محض انجام تصویربرداری، امکان ارسال تصاویر از طریق اینترنت به مراکز درمانی دیگر است.

شایان ذکر است: سازمان منطقه آزاد ماکو در سال های اخیر بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای ارتقای زیرساخت های بهداشتی و درمانی منطقه هزینه کرده است.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید