مدیر شعبه کردستان بیمه تعاون عنوان کرد؛

عدم اطلاع شرکت‌های تعاونی از مزایای بیمه تعاون

عدم اطلاع شرکت‌های تعاونی از مزایای بیمه تعاون
کدخبر : 39197

مدیر شعبه کردستان بیمه تعاون در میزگرد تخصصی «تعاون و کارآفرینی» خبرگزاری ایسنا به مزایای بیمه تعاون برای شرکت های تعاونی پرداخته است.

فریدون ابراهیمی، مدیر شعبه کردستان بیمه تعاون در این نشست اظهار کرد: تاریخچه شکل‌گیری بیمه تعاون ورود بخش تعاونی کشور به عرصه فعالیت بانک و بیمه و راهیابی آن به بازارهای پولی و مالی کشور یکی از دست آوردهای بسیار ارزشمند سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به شمار می‌رود این امر و حمایت‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری برای اجرائی شدن سیاست‌های ابلاغی فرصتی مغتنم را در جهت توسعه بخش تعاونی کشور ایجاد کرده که استفاده بهینه از آن می‌تواند محقق کننده یکی از آرزوهای دیرینه تعاونگران کشور باشد.

وی افزود: پایه‌گذاری تأسیس شرکت بیمه تعاون به عنوان اولین شرکت بیمه‌ای در بخش تعاونی کشور که از سال ۸۶ با حمایت وزارت تعاون شروع و شکل عملیاتی به خود گرفته است یکی از اقدامات مهم این بخش جهت اجرایی شدن ابلاغیه مقام معظم رهبری است.

مدیر شعبه کردستان بیمه تعاون بیان کرد: یکی از کارهای بیمه حمایت از فعالان عرصه‌های مختلف بوده است که در این راستا حمایت بیمه تعاون از شرکت‌های تعاونی و بخش تعاون بوده است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاران، ورشکستگی و از بین رفتن سرمایه اصلی آن‌ها است که بزرگترین وظیفه بیمه حمایت از سرمایه اصلی و نیروی انسانی سرمایه‌گذاران بوده و سرمایه‌گذاران با بیمه کردن منابع خود می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای به فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خود بسط و گسترش دهند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بخش بیمه تعاون در حال حاضر مغفول مانده است، افزود: از دلایل اصلی این امر عدم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم و تعاونی‌های سطح کشور و استان از مزایا و فواید بیمه تعاون است که در این بخش باید مزیت‌های بیمه کردن سرمایه، سرمایه‌گذاران به ویژه در بخش تعاون را بیشتر از پیش برای مردم تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی شرکت‌های بیمه‌ای کارآفرینی است افزود: در استان کردستان بیشتر از هزار نفر نمایندگی و نزدیک به ۳۰۰ نفر کارمند داریم و با بازاریاب‌های شرکت‌های بیمه‌ای چهار نفر در بخش بیمه مشغول به کار شده‌اند.

مدیر شعبه کردستان بیمه تعاون افزود: از سال ۸۲ تحول اساسی در بخش بیمه در سطح کشور شکل گرفت و شرکت‌های بیمه‌ای حمایت‌های خوبی از فعالان عرصه‌های اقتصادی و تولیدی داشته‌اند. وی افزود: در حال حاضر در سطح کشور ۳۰ شعبه بیمه تعاون وجود دارد و در ۲۶ استان کشور شعبه بیمه تعاون فعال شده و در حال گسترش است.

ابراهیمی به شاخص ضریب نفوذ بیمه اشاره کرد و گفت: شاخص ضریب به این معناست که حق بیمه هر استان به نسبت تولید ناخالصی ارزی سنجیده می‌شود که استان کردستان در این بخش جزو استان‌های آخر کشور بوده است اما چشم‌انداز آینده ما در این بخش بسیار مثبت است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تعاون روستایی در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه تلاش کردیم تا تمام بخش‌های تعاونی از نظر کمیت و کیفیت و در دور افتاده‌ترین روستاها را تحت پوشش قرار دهیم و تسهیلات و تخفیفاتی در بحث بیمه‌ای برای آنان در نظر گرفته شده است.

مدیر شعبه کردستان بیمه تعاون آموزش را لازمه توسعه فعالیت‌های شرکت‌بیمه‌ای در استان دانست و افزود: در این راستا با همکاری مرکز نوآوری و توسعه کارآفرینی در تلاشیم تا آموزش‌های لازم را در حوزه فعالیت‌های این شرکت به مردم استان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان یکی از دانشگاه معتبر استان دارای رنکینگ جهانی است، بیان کرد: با این وجود نبود رشته‌های بیمه‌ای در سطح این دانشگاه یکی از حلقه مفقوده استان بوده که با توجه به بازار کار و نیاز مبرم بازار به شرکت‌های بیمه درخواست راه‌اندازی رشته‌های بیمه‌ای را داریم.

ابراهیمی در پایان یادآور شد: امیدواریم در هفته تعاون و با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان کردستان زمینه‌ای فراهم شود تا بیشتر بتوانیم بیمه تعاون را به فعالان این عرصه بشناسانیم.

 

خبرگزاری ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید