مهندس اروجی:

اهمیت سرمایه گذاری در لایه زیرساخت و دسترسی شبکه مخابرات استان ها

اهمیت سرمایه گذاری در لایه زیرساخت و دسترسی شبکه مخابرات استان ها
کدخبر : 39281

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی در برنامه زنده که دوشنبه ۲۱شهریورماه از طریق صفحه اینستاگرام شرکت مخابرات پخش شد، با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در لایه زیرساخت و دسترسی شبکه مخابرات استان های مختلف اعلام کرد: منطقی شدن تعرفه ها پیش نیاز ورود به توسعه زیرساختی ارتباطات ثابت است و در مراحل بعدی، سرمایه گذاری همه جانبه ای با کمک تمام بازیگران صنعت مخابرات کشور لازم است.

مهندس اروجی با تشریح مزیت های شبکه استان خراسان رضوی گفت: این استان، با بیش از دو میلیون مشترک تلفن ثابت ، ۶ میلیون مشترک تلفن همراه و ۳۳۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت و حدود دو هزار سایت BTS بعد از استان تهران، دارای بزرگ ترین شبکه مخابراتی کشور است و به دلیل اهمیت خاص این استان ، توسعه شبکه در این منطقه از اواویت های مجموعه مخابرات است.

وی افزود: برای توسعه مد نظر وزارت ارتباطات باید ضریب نفوذهای ارتباطی را حداقل ۳۵ درصد بالا ببریم و در شاخص توسعه فناوری اطلاعات به رتبه بهتری برسیم که لازمه آن تجمیع تمام تلاش ها در جهت تقویت حوزه پیشران ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در همه کسب و کارها دارد، افزود: بدین منظور ضروری است زیرساخت‌های این حوزه با هدف تحقق کامل شبکه ملی اطلاعات و متناسب با آن تقویت شود.

مهندس اروجی گفت: با برنامه های پیش بینی شده ، در حوزه دسترسی پرسرعت VDSL و فیبرنوری، بیش از ۵۸ هزار مشترک در قالب طرح های مختلف شرکت مخابرات ایران تحت پوشش در پهنه استان قرار دارد.

وی درخصوص وضعیت شبکه ارتباطات ثابت کشور گفت: امیدوار هستیم با حمایت های فنی و تعرفه ای مجموعه وزارت ارتباطات که گستردگی پوشش فیبرنوری مد نظر آنهاست، شبکه ارتباطات ثابت کشور توسعه لازم را بیابد و نیازهای جدید مردم و شرکت های تجاری را در این حوزه تامین کند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی با اشاره به لزوم تحول و نوسازی گسترده در شبکه ارتباطی و زیرساختی ارتباطات ثابت کشور گفت: این مساله در استان های دور از مرکز از اهمیت بیشتری برخوردار است و شرکت مخابرات ایران علی رغم تمام محدویت های مالی، در تلاش است تا دورترین نقاط نیز دسترسی عادلانه به تمام شهرها و روستاها را پیگیری کند.

وی در مورد چالش های ارتباطی در استان خراسان رضوی و به ویژه در پیک های زائرپذیر مشهد مقدس گفت: نیاز به تقویت شبکه و ارائه سرویس مناسب تر در جهت رضایت مندی مشتریان و زائرین آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) بسیار ضروری است.

مهندس اروجی گفت: در ده سال گذشته در شبکه انتقال و دسترسی نیاز به سرمایه گذاری گسترده در استان داشتیم که عدم تامین منابع مالی مشکلاتی را در این بخش پدید آورده است.

وی زیان‌دهی شبکه تلفن ثابت را از دیگر چالش های مخابرات عنوان و خاطرنشان کرد: از حدود ۱۲ سال پیش تاکنون هیچ تغییر تعرفه‌ای بابت تلفن ثابت نداشته‌ایم و این موضوع نگهداری و توسعه حوزه شبکه تلفن ثابت را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات دولت تقاضا داریم برای ارتقای حوزه شبکه تلفن ثابت و رفع چالش های مهم مخابرات خراسان رضوی و کشور، منطقی سازی تعرفه‌ تلفن ثابت را در اولویت قرار دهند.

در این مجموعه برنامه ها که از صفحه رسمی اینستاگرام مخابرات به آدرس https://www.instagram.com/tci_iran/ پخش می شود، گفتگوهای تخصصی و بررسی مسائل مختلف مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در برنامه امشب، مهندس اروجی، مدیر مخابرات خراسان رضوی ، ضرورت سرمایه گذاری هر چه بیشتر برای توسعه ارتباطات ثابت را در مسیر توسعه مورد بررسی قرار داد.

 

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید