مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از حوزه عملیه امام جعفر صادق (ع) قشم مطرح کرد؛

لزوم نقش آفرینی بیشتر طلاب و روحانیون در حوزه های فرهنگی و اجتماعی

لزوم نقش آفرینی بیشتر طلاب و روحانیون در حوزه های فرهنگی و اجتماعی
کدخبر : 39775

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طلاب و اساتید حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) با برنامه ریزی می توانند نقش بسیار مهم و محوری در حوزه های مذهبی، فرهنگی و کاهش های آسیب های اجتماعی در جزیره قشم ایفا کنند.

افشار فتح الهی در بازدید از حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی طلاب در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: بی شک اساتید و طلاب حوزه علمیه در راستای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی برعهده دارند و باید در مسیر اقناع افکار عمومی و هدایت و روشنگری حرکت کنند.

وی ادامه داد: با راه اندازی قرارگاه تحول اجتماعی امیرالمومنین (ع) در منطقه آزاد قشم، برنامه های خوبی جهت تقویت توان مساجد در محله های شهرها و روستاهای جزیره قشم پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین برنامه ریزی های خوبی جهت حمایت و کمک به مسائل آموزشی و مهارت افزایی روحانیون برای توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی انجام شده که در آینده اجرایی می شود.

به گفته فتح الهی؛ سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای برنامه های مختلف جهت گسترش فعالیت های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی از سوی حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) حمایت می کند.

وی تصریح کرد: اگر طلبه ها و روحانیون نسبت به مسائل امروز اجتماع آگاه باشند، می‌توانند ضمن پاسخگویی به این مشکلات، خود را آماده تاثیرگذاری بیشتر در سطح جامعه کنند.

براساس این گزارش، حجت الاسلام احسان رحیمی، مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم نیز در این برنامه ضمن ارائه گزارشی پیرامون عملکرد این حوزه علمیه از زمان تشکیل تا امروز، اظهار کرد: از زمان تاسیس این حوزه علمیه در سال ۱۳۸۶ تاکنون بیش از ۱۶۰ طلبه از استان های هرمزگان، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان از آن فارغ التحصیل شده اند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید