رئیس کل بیمه مرکزی در آیین امضای تفاهم نامه با مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت های صنعت بیمه و مناطق آزاد برای توسعه کشور

استفاده از ظرفیت های صنعت بیمه و مناطق آزاد برای توسعه کشور
کدخبر : 39815

ظرفیت های دو مجموعه صنعت بیمه و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می تواند فرصت جدیدی رابرای توسعه اقتصادی کشور فراهم می کند.

مهندس مجید بهزادپور که در آیین امضای تفاهم نامه با دبیر شورای عالی مناطق آزاد سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: جذب سرمایه و افزایش ضریب نفوذ بیمه از ثمرات فعالیت شرکت های بیمه در مناطق آزاد به شمار می رود که با اجرای مفاد تفاهم نامه از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام خرسندی از نگاه ویژه دکتر سعید محمد به قابلیت های صنعت بیمه نسبت به ادامه روند تقویت و توسعه صنعت بیمه در مناطق آزاد ابراز امیدواری کرد.

وی با تشریح آخرین شرایط و عملکرد شرکت های بیمه ای ویژه مناطق آزاد و همچنین شرکت های دیگر بیمه ای،تصریح کرد: محدودیت شرکت های بیمه ای خاص مناطق آزاد برای فعالیت در سرزمین اصلی و همچنین سرمایه نه چندان زیاد این شرکت ها از چالش های جدی محسوب می شود که در صدد حل آنها خواهیم بود.

رئیس شورای عالی بیمه با اعلام این مطلب که صنعت بیمه برای پوشش تمام ریسک های موجود از آمادگی کافی برخوردار است از جذب سرمایه گذاران جدید در این حوزه استقبال کرد.

مهندس بهزادپور در پایان امضای تفاهم نامه را نقطه عطفی برای دوران تازه تعاملات بین دودستگاه توصیف کرد و گفت: به لحاظ اولویت های فرهنگی و ضرورت همگانی سازی خدمات و محصولات بیمه ای، ظرفیت مناطق آزاد برای صنعت بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه این نشست، دکتر سعید محمد _ مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با قدردانی از حمایت رئیس کل بیمه مرکزی از راه اندازی شرکت های بیمه ای برون مرزی، خاطرنشان کرد: سازمان های منطقه آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ضمن ایجاد انگیزه های لازم، زمینه را برای حضور و فعالیت گسترده شرکت های بیمه فراهم خواهند کرد.

مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد ابراز امیدواری کرد پس از امضا و اجرایی شدن تفاهم نامه، عملیات تسهیل گری برای بیمه گران و بیمه گذاران این مناطق صورت گیرد.

گفتنی است تفاهم نامه یادشده در راستای برقراری و توسعه تعاملات بیمه ای و ارائه راهکارهای عملیاتی و تسهیل همکاری­های مشترک در حوزه بیمه نامه های برون مرزی بین دکتر سعید محمد و مهندس مجید بهزادپور به امضا رسیده است.

بر اساس این گزارش، محمد آرام- مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خارجی در ایران- از این تفاهم نامه به عنوان ظرفیت سازی قابل تامل در اقتصاد برون مرزی نام برد و افزود: تعاملات ارزی اقتصادی در فضای تحریم یک فرصت ارزشمند اقتصادی است که دو طرف تفاهم نامه باید بصورت حداکثری از آن بهره برداری کنند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خارجی با بیان این مطلب که بیمه برون مرزی در کنار بانک آفشور و بورس بین الملل می تواند دایره خدمات مالی و گفتمان سرمایه گذاری را گسترده تر کند افزایش سطح همکاری های بین دستگاهی را خواستار شد.

در این تفاهم نامه نسبت به مواردی نظیر: تسهیل تاسیس بیمه‌های برون مرزی با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و همکاری­های متقابل بیمه مرکزی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد،تعمیم و توسعه خدمات بیمه به مناطق آزاد جدید،تسریع در رسیدگی به خسارت حوادث طبیعی در مناطق آزاد، ایجاد واحد هماهنگی صنعت بیمه و مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در چارچوب قوانین و مقررات، شناسایی سرمایه گذاران خارجی و داخلی و معرفی جهت تاسیس بیمه‌های برون مرزی و  تهیه نقشه راه همکاری‌ها در حوزه بیمه آفشور (برون مرزی) تاکید شده است.

شایان ذکر است مشارکت و همکاری متقابل در زمینه مطالعه و تهیه پیش نویس قوانین و مقررات لازم از طریق تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان شورایعالی مناطق آزاد، بیمه مرکزی و سایر ذینفعان حسب توافق طرفین صورت خواهد گرفت.

در پایان این نشست، تفاهم نامه چهارساله بین دو مجموعه دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و بیمه مرکزی به امضای طرفین رسید.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید