نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین:

امروز همه‌ی ما موظف به "جهاد تبیین" هستیم

امروز همه‌ی ما موظف به "جهاد تبیین" هستیم
کدخبر : 39933

نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین: امروز دشمنان با جنگ شناختی یعنی تحریف حقایق انقلاب، به مقابله با ملت ما برخواسته‌اند و تنها راه مقابله با این اقدام، "جهاد تبیین" است.

همزمان با بیست و هشتم ماه صفر، سالروز شهادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و سبط اکبرش امام حسن مجتبی علیه‌السلام، در سوگواره‌ی حدیث عشق که به همت اهالی منطقه بنیاد قم برگزار شده بود، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ربانی نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین، ضمن تسلیت این روز، به بررسی سبک زندگی مردم در عصرِ قبل از بعثت پرداخت.

وی با اشاره به جریان بعثت پیامبر خدا گفت: وقتی رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله مبعوث شد، فرمود: "قولوا لا اله الاّ اللّه تفلحوا" و خواست تا مردم را از جهالت و پستی، نجات بخشد.

رایزن سابق فرهنگی ج.ا.ایران در کشور آرژانتین به عادات و رفتار زشت و ناپسندِ مردم قبل از بعثت اشاره کرد و گفت: جهل مردم، ظلم و تجاوز که بیداد می‌کرد، خرافه پرستی، بی‌توجهی به بیت‌المال و نیز مواردی چون زنده به گور کردن دختران، از جمله عادات زشت مردم، قبل از ظهور اسلام بوده است.

نماینده رهبر انقلاب

وی سپس به تشریح اقدامات پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله پس از نبوّت پرداخت و گفت: از جمله‌ی برکات اسلام که توسط رسول خاتم در سطح جامعه رواج یافت: ایجاد صلح و صفا بین مردم، رواج اخلاق حسنه، توسعه‌ی عبادات صحیح، ترویج مکتب توحید، برقراری اخوّت، احترام به محیط زیست، اصلاح سبک زندگی، پوشش، ارتباطات و در یک کلام ایجاد یک تمدّن عظیم توسط پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ربانی، حصر در شعب ابیطالب، جنگ اقتصادی، ۸۰ غزوه و سریه را از جمله عداوت‌های دشمنان اسلام، علیه پیامبر خدا برشمرد و افزود: انقلاب اسلامیِ ما هم تقریبا همین مراحل را داشته است و از جاهلیتی که انسانها را به مادی‌گری و جهالت سوق می‌داد، وارد مرحله‌ای نو از زندگیِ آزاد بر اساس چارچوب اسلام عزیز، نمود.

وی گفت: در عصر معصومین علیهم‌السلام، توطئه‌هایی چون سقیفه و امویان علیه اسلام بود و در عصر انقلاب اسلامی نیز، خباثت‌هایی چون: جنگ نظامی، جنگ اقتصادی و جنگ شناختی (تحریم حقایق انقلاب)، بر ایران اسلامی تحمیل شد.

نماینده سابق مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه دشمن در دو جنگ نظامی و اقتصادی، نتوانست بر ملّت بزرگ ایران پیروز شود، به جنگ شناختی اشاره کرد و افزود: دشمنان در جنگ شناختی، به شدت مشغول کتمان حقایق انقلاب هستند و مقام معظم رهبری بارها تنها راه مقابله با این کارِ دشمنان را، "جهاد تبیین" دانسته‌اند."

وی گفت: امروز همه ما موظف به "جهاد تبیین" هستیم و فرقی بین کارمند، معلم، محصل، کارگر پزشک و ... نیست.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین ضمن طرح این سوال که چرا بیش از ۲۷۰ کانال بر علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند؛ اما علیه روسیه، چین و ... این تعداد کانال وجود ندارد، گفت: متاسفانه دشمنان ما، دست از بزرگنماییِ مسائل کوچک همچون آشوب و اغتشاش، بر‌نمی‌دارند و همچنین فعالیت‌های بزرگ، نظیر اربعین را کوچک نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی تا امروز، مستعمره‌ی هیچ ابرقدرتی نبوده، نیست و نخواهد بود، به برخی از اقدامات دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ترویج لقمه‌ی حرام و شبه ناک‌، زیر سوال بردن انقلاب اسلامی، ترویج بی‌حیایی و بی‌عفّتی،‌ از بین بردن غیرت دینی، ترویج غنا و موسیقی، بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر، ترویج تجمّل گرایی، تحریف خط امام خمینی که همان خط دفاع از فلسطین و دفاع از حق بوده و هست، تحریف دفاع مقدّس و غیره، از جمله اقدامات دشمن علیه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بحمدالله دشمنان ما هیچ در دست ندارد و از همه جهت خلع سلاح شده‌اند، ابراز امیدواری کرد که انشاالله پرچم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب به دست امام زمان ارواحنافداه خواهد رسید.

گفتنی است "سوگواره‌ی حدیث عشق" که به همّت "گروه جهادی و خیریه شهید محمدرضا شفیعی" و با همکاری "موسسه مواسات اهل‌بیت علیهم‌السلام"، "بنیاد شهید"، "تیپ ۸۳ امام صادق علیه‌السلام" و "همسایگان محله بنیاد" برگزار شده است، تا پایان ماه صفر، عصرها در بلوار شهید کریمی، انتهای کوچه ۲، جنب بوستان نغمه ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید