مدیر نهادهای مالی فرابورس خبر داد

آغاز پذیره‌نویسی «دیتا» از امروز

آغاز پذیره‌نویسی «دیتا» از امروز
کدخبر : 40126

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری‌های تکاملی با نماد «دیتا» از امروز آغاز شد.

مدیریت نهادهای مالی فرابورس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری‌های تکاملی با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار از امروز پذیره‌نویسی خود را از طریق فرابورس آغاز کرده که 5 روز کاری نیز ادامه خواهد داشت.

این صندوق با نماد «دیتا» در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود و حوزه فعالیت آن فناوری‌های مالی، هوش مصنوعی، بلاکچین، علم داده و تجارت الکترونیک اشیا است.

بر اساس مشخصات فنی «دیتا» تعداد کل واحدهای سرمایه‌گذاری 750 هزار واحد است که شامل 150 هزار واحد ممتاز و 600 هزار واحد عادی است.

سرمایه این صندوق جسورانه نیز 750 میلیارد ریال و ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری یک‌میلیون ریال تعیین‌شده است.

همچنین مبلغ پرداخت‌شده از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری 20 درصد بوده و مبلغ تعهد شده نیز 80 درصد اعلام‌شده است ضمن آنکه دوره فعالیت «دیتا» 6 سال است.

این گزارش حاکی است پذیره‌نویسی این صندوق از طریق کارگزاری‌های عضو فرابورس انجام می‌شود و حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی 5 هزار واحد و حداکثر تعداد واحد نامحدود است.

ارکان این صندوق شامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان به عنوان مدیر و شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل به عنوان متولی هستند.

در اطلاعیه پذیره‌نویسی «دیتا» تشریح شده که از مجموع سرمایه صندوق، 20 درصد آن در زمان تأسیس تأدیه شده و 80 درصد در تعهد سرمایه‌گذاران است که در طول دوره سرمایه‌گذاری و به دنبال فراخوان‌های مدیر صندوق باید در مهلت تعیین‌شده بر اساس امید نامه پرداخت شود.

درصورتی‌که هریک از سرمایه‌گذاران در زمان مقرر مبلغ فراخوان شده را تأدیه نکنند و یا به هر دلیل تأدیه برای سرمایه‌گذار مقدور نباشد، مدیر صندوق بر اساس رویه‌ای که در امیدنامه مشخص‌شده اقدام خواهد کرد.

همچنین با توجه به عدم تضمین سودآوری این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاران باید قبل از خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق «اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک پذیره‌نویسی یا معامله واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری‌های تکاملی» را امضا کنند.

گفتنی است سرمایه‌گذاران باید بااطلاع دقیق و آگاهی کافی نسبت به پذیره‌نویسی یا معامله واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق اقدام کنند. مسئولیت امضای اقرارنامه و بیانیه ریسک بر عهده کارگزار و مسئولیت هرگونه اظهار خلاف واقع بر عهده سرمایه‌گذار است.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: