مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت؛

معادن باید به افراد متخصص معدن واگذار شوند

معادن باید به افراد متخصص معدن واگذار شوند
کدخبر : 40264

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: معادن به مزایده گذاشته شده باید به افرادی که توانایی راه اندازی آنها را دارند و به عنوان فعال معدنی شناخته می‌شوند واگذار شود تا معادن از بلاتکلیفی خارج‌، فعال و اشتغال‌زا شوند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: معادن به مزایده گذاشته شده باید به افرادی که توانایی راه اندازی آنها را دارند و به عنوان فعال معدنی شناخته می‌شوند واگذار شود تا معادن از بلاتکلیفی خارج‌، فعال و اشتغال‌زا شوند.

سیف‌الله امیری با اشاره به مزایده فروش ۵۰۴۰ معدن بلااستفاده یا متروکه در کشور اظهار کرد: رسته شغلی من به معدن ارتباطی ندارد و بیشتر در حوزه صنایع معدنی فعالیت دارم ولی به عنوان فردی آشنا به فضای کاری معدن‌ باید بگویم مزایده معادن اقدام بسیار بزرگ و مفیدی است.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار معدن بلاتکلیف در کشور تاکید کرد: این معادن باید در مزایده به افرادی که توانایی راه‌اندازی آنها را دارند و به عنوان فعال معدنی شناخته می‌شوند، واگذار شود تا معادن از بلاتکلیفی خارج و فعال و اشتغال‌زا شوند.

این مقام مسوول در وزارت صمت تصریح کرد: سرعت عمل در برگزاری مزایده‌ها موجب مشخص شدن وضعیت معادن و امکان فراهم شدن اشتغال، تولید، صادرات و ارزآوری خواهد شد.

امیری در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر بالا بودن قیمت معادن در مزایده‌ها، گفت: در مزایده اخیر و مزایده‌های مشابه، یک محدوده معدنی برای مزایده انتخاب و قیمت مشخصی برای آن تعیین می‌شود و سرمایه‌گذار حائز شرایط پس از برنده شدن معدن را به بهره‌برداری می‌رساند.

برهمین اساس، با توجه به سود قابل توجه آن، محدوده معدنی گران به حساب نمی‌آید. وی، شرط سوددهی معادن را واگذاری معادن به افراد کاربلد و آشنا دانست و افزود: نباید هر فرد و شخصی در این مزایده‌ها شرکت کند بلکه باید کسانی در این مزایده‌ها حضور یابند که واقعا کننده‌کار باشند، ضمن اینکه برای خرید معادن توانایی مالی‌، علمی و فنی و توانایی فراهم کردن تجهیزات و دانش فنی را داشته باشند تا بتوانند کار کنند و اگر این افراد معادن را خریداری کنند حتی در صورت گران بودن معادن هیچ وقت برای آنان گران نخواهد بود و باز هم سود و منفعت مالی در انتظار آنها خواهد بود.

گفتنی است مصوبه برگزاری مزایده معادن دیروز به استان‌ها ابلاغ شد و اولین بسته معادن روز شنبه رونمایی و به مزایده گذاشته خواهد شد.

سرپرست دفترکل بهره‌برداری معادن وزارت صمت با اعلام این خبر افزود: براساس برنامه زمانبندی شده‌، تاریخ ابلاغ وزارت صمت به ادارات کل صنایع‌، معادن و تجارت استان‌ها امروز است و تاریخ انتشار بسته اول مزایده‌ها روز شنبه ۱۶ مهر خواهد بود.

مهدی حمیدی با اشاره به افزایش تعداد معادن در مزایده پیش‌رو در سایت وزارت صمت ادامه داد: تعداد معادنی که قرار است از روز شنبه به مزایده گذاشته شود از ۵۰۴۰ فقره به ۵۲۸۸ فقره افزایش یافته است و تقریبا تمامی این معادن شرایط مزایده را دارند.

وی مجوزهای صادرشده مزایده معادن را در زمینه درخواست، پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره‌برداری و معادن متروکه ذکر کرد و گفت: قیمت این معادن بر اساس فاکتورها و عوامل مختلف مشخص است و برای سرمایه‌گذارانی که حائز شرایط هستند و در این مزایده‌ها شرکت خواهند کرد، طبق تعرفه مصوب در سامانه است و تمام مراحل برگزاری مزایده نیز به صورت الکترونیکی و بدون دخل و تصرف خواهد بود.

 

جهان صنعت

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید