با تجلیل از قایقرانان ایثارگر

برگزاری ماراتن قایقرانی بندر آستارا تا بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی

برگزاری ماراتن قایقرانی بندر آستارا تا بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی
کدخبر : 40566

۵ قایقران گیلانی به مناسبت یادبود شهید دوران دفاع مقدس محمد ناظری از بندر آستارا تا بندر کاسپین را پارو زدند.

در این ماراتن قایقرانی محمد ویژه نواز، عمران عسگرپور، علیرضا صداقت کیش، حجت سیفی و حمید رضا همتی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پیشکسوتان رشته ورزشی قایقرانی بیش از ۱۷۰ کیلومتر را در شرایط جوی خاص به طور میانگین روزانه ۵۰ کیلومتر پارو زده تا به بندر کاسپین رسیدند.

عیسی فرهادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در آیین تجلیل از این ورزشکاران گفت: یکی از برجسته ترین ویژگی های شهید محمد ناظری روحیه سلحشوری و خستگی ناپذیری آن شهید بزرگوار بوده که تکاوران زیادی را در نیروی دریایی سپاه آموزش داده بسیار خرسندیم که این رویداد ورزشی نیز به نام این شهید بزرگوار در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

وی در ادامه به لزوم استمرار برنامه های فرهنگی و ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، انتقال تجربه از پیشکسوتان به نسل جدید و استمرار برنامه های ورزشی با حضور جوانان و نوجوانان در همه رشته های ورزشی و امورات فرهنگی در دستور کار مدیران مربوطه سازمان منطقه آزاد انزلی قرار گیرد و تا شاهد افزایش سلامت اجتماعی و تقویت رشته های ورزشی در ابعاد ملی و بین المللی باشیم.

در ادامه امیر دریادار دوم عرشه و ستاد حمیدرضا سعادت فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی منطقه چهارم دریایی امام رضا علیه السلام بندر انزلی با تقدیر از این ورزشکاران گفت: احساس امنیت مردم در هر شغلی و در زندگی روزمره شأن مرهون زحمات و تلاش افرادی است که با به خطر انداختن جان خود از خاک و ناموس این میهن محافظت کرده و امنیت جامعه را تأمین می‌کنند و پنج قایقران نیز در ماراتن بندر آستارا تا بندر کاسپین از خود گذشتگی و روحیه خستگی ناپذیری را که در دوران دفاع مقدس داشتند نشان دادند.

وی در ادامه افزود : از حدود ۱۵ سال قبل که دشمنان نظام برای خدشه دار کردن امنیت دریاها باعث ایجاد اخلال در کشتیرانی شدند مأموریت نیروی دریایی از محدوده آب‌های داخلی فراتر رفت و سپید جامگان نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور شبانه روزی در آب‌های بین المللی در قالب ناوگروه‌های مختلف تأمین امنیت کشتی‌های تجاری برای تداوم تجارت بین المللی کشور را در دستور کار خود قرار دادند.

در پایان این مراسم که با حضور معاونین و مدیران سازمان در مجموعه تفریحی مارینا کاسپین برگزار شد از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و فرماندهی ناوگان شمال منطقه چهارم دریایی امام رضا علیه السلام بندر انزلی از این قایقرانان پیشکسوت تجلیل شد.

شهید محمد ناظری فرمانده و بنیانگذار یگان ویژه تکاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از جانبازان دفاع مقدس بود که در اردیبهشت سال ۹۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید