گام به گام تا توسعه /

عملکرد بیمه معلم مهر تاییدی بر مدیریت مطلوب

عملکرد بیمه معلم مهر تاییدی بر مدیریت مطلوب
کدخبر : 40642

عملکرد بیمه معلم و بررسی شاخص های اساسی چون افزایش توانگری مالی، افزایش بازده دارایی ها، رشد فروش، کاهش ضریب خسارت و شیب تند سودآوری مهر تاییدی است بر مدیریت مطلوب و سازمان دهی یکپارچه صف و ستاد در بیمه معلم.

پیاده سازی برنامه استراتژیک بیمه معلم توسط مدیرعامل و هیئت مدیره و اجرای دقیق آن از سوی ستاد و شبکه نمایندگی دستاوردهایی را برای بیمه معلم به ارمغان آورده که نشان دهنده هدف گذاری های دقیق و پایبندی به برنامه های مدون است.

ثبات در توانگری مالی

بر اساس آمارهای رسمی بیمه مرکزی، توانگری مالی بیمه معلم در فاصله سالهای ۹۰ تا ۹۵رشد محسوسی نداشته اما در 5 سال اخیر سطح توانگری مالی بیمه معلم روند افزایشی به خود گرفته به طوریکه در سال ۱۴۰۰ در بالاترین سطح یعنی سطح یک به بار نشسته است.

این روند افزایشی در سال ۱۴۰۱ نیز به وضوح مشاهده می شود.

افزایش سطح توانگری مالی در نتیجه اقدامات مثبت هیئت مدیره و مدیرعامل و همچنین همراهی سهامداران و ترکیب متناسب پرتفوی و تمرکز بر خرده فروشی می باشد.

سودآوری معلم بر مدار افزایش

به گواه آمار رسمی، بیمه معلم از معدود شرکتهایی بوده که توانسته با مدیریت بهینه و مطلوب از زیان به سود برسد.

توجه به توازن پرتفوی، تمرکز بر رشته های سودآور و سرمایه گذاری های مناسب سبب شده شرکتی با زیان 440 میلیارد ریالی در سال ۹۰ به شرکت بیمه ای سودآور ظرف 3 سال تبدیل شود و از طرفی روند افزایشی سودآوری در سالهای اخیر سرعت بگیرد.

کنترل ضریب خسارت بیمه معلم

همانطور که مشخص است ضریب خسارت یکی از شاخص های مهم بیمه گری است که افزایش آن می تواند بر روند سودآوری شرکت اثرگذار باشد.

کنترل ضریب خسارت در سایه اتخاذ تصمیمات مدیریتی بهینه و تمرکز بر رشته های بیمه ای سودآور ممکن است.

در همین راستا بیمه معلم توانسته کاهش قابل توجه ضریب خسارت از ۱۴۱درصد در سال ۹۹ به ۸۶درصد در سال ۱۴۰۰ را در کارنامه کاری خود ثبت کند.

رشد قابل توجه فروش

آنچه که در کارنامه کاری بیمه معلم خودنمائی می کند، افزایش ۲۷ برابری پرتفوی شرکت از سال ۹۰ تا سال۱۴۰۰ است که در مقایسه با رشد ۱۳برابری صنعت، عدد قابل توجهی است.

از طرف دیگر رشد ۴۶درصدی حق بیمه صادره ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده روند رو به رشد تولید حق بیمه دارد.

قراردادهای سودآور

لازم بذکر است، بیمه معلم علاوه بر تمرکز بر خرده فروشی با تربیت و بکارگیری شبکه فروش متخصص و متعهد ، قراردادهای بزرگ و سودآوری را ثبت کرده که به رشد پرتفوی و فروش شرکت کمک کرده است

از جمله بزرگترین قرارداد بیمه ای با  ناوگان حمل و نقل دریایی کشور (توسط بیمه معلم با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران )و انعقاد قرارداد با شرکت های تولیدکننده خودرو / تمدید قرارداد با سازمان ها و نهادهای بزرگ کشور...

قدردان زحمات خالصانه مدیریت و هیئت مدیره شایسته و همچنین کارکنان پرتلاش و شبکه فروش و نمایندگی شریف می باشیم

 

روابط عمومی بیمه معلم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید