رونمایی بورس کالا از پیشرفته ترین ابزار مالی بازار سرمایه

آپشن آتی زعفران راه اندازی می شود

آپشن آتی زعفران راه اندازی می شود
کدخبر : 40740

مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد، قرارداد اختیار معامله (آپشن) مبتنی بر قرارداد آتی زعفران نگین با سررسید دی ماه سال جاری از روز ۱۶ آبان راه اندازی می شود.

بورس کالای ایران در ادامه برنامه های خود در راستای توسعه ابزارهای مالی از روز ۱۶ آبان ماه، پیشرفته ترین ابزار مالی بازار سرمایه را روی محصول زعفران راه اندازی خواهد کرد که البته در گام بعدی، قرارداد آپشن آتی واحدهای صندوق طلا نیز راه اندازی خواهد شد.

در اطلاعیه جدید مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران آمده است: قرارداد اختیار معامله مبتنی بر قرارداد آتی زعفران نگین با سررسید دی از روز دوشنبه ۱۶ آبان راه اندازی می شود که تاریخ سررسید این قرارداد، ۲۰ دی ۱۴۰۱ است.

قراردادهای اختیار معامله بدون حد نوسان قیمت با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی ادامه می یابند.

دارایی پایه در این قراردادها، زعفران رشته ای بریده ممتاز (نگین) و اندازه هر قرارداد معادل یک قرارداد آتی زعفران نگین است.

سقف موقعیت های باز در هر نماد معاملاتی برای مشتریان حقیقی و حقوقی دارای موقعیت باز هزار قرارداد و برای بازارگردان ها بدون سقف است.

ساعت و روزهای معاملاتی نیز از شنبه تا پنج شنبه ۱۰ تا ۱۵ و حداکثر حجم هر سفارش، ۲۵ قرارداد است.

در اطلاعیه بورس کالا علاوه بر ارائه مشخصات قرارداد آپشن آتی زعفران، اشاره شده که زمان برگزاری کلاس آموزشی در اسرع وقت به شرکت های کارگزاری اطلاع رسانی می شود.

 

کالاخبر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید