رویدادی مهم در صنعت پرداخت کشور؛

پاس پیشگام ارتباط با وزرات علوم شد

پاس پیشگام ارتباط با وزرات علوم شد
کدخبر : 40785

تفاهم نامه همکاری بین شرکت پرداخت الکترونیک سپهر(پاس) و اداره کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری روز گذشته و با حضور دکتر امیدرضایی فر مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فن آوری و نوآوری وزارت علوم و دکتر حمزه آقابابایی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سپهر به امضا رسید.

این تفاهم نامه با هدف تقویت ارتباطات و تعاملات پاس با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور و تسریع مراحل گذار این صنعت به صنعتی دانش بنیان و فناور، روز شنبه ۲۳ مهر ماه منعقد شد.

دکتر رضایی فر در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: این از نخستین مواردی است که یکی از شرکت های صنعت پرداخت کشور در قالب امضای تفاهم نامه و بصورت هدفمند و سازمانی، همکاری و تعامل خود را با وزارت علوم آغاز می کند و ما امیدواریم این رویداد مهم الگویی برای ارتباط بخش های تولیدی و صنعتی کشور به ویژه در حوزه های فناوری و تکنولوژی باشد.

دکتر آقابابایی نیز در ادامه با اشاره به اهمیت انعقاد این تفاهم نامه گفت: ما در کشور ظرفیت های بالقوه بسیار خوبی داریم اما گاهی به دلیل کاستی های ارتباطی در بخش های مختلف به ویژه بین بخش خصوصی با نهادهای دولتی این ظرفیت ها و فرصت ها مغفول واقع می شوند. بسیار امیدواریم که با شروع این همکاری بین پاس و وزارت علوم شاهد هم افزایی خوبی در حوزه های فناوری به ویژه در صنعت پرداخت باشیم.

از جمله مفاد مهم این تفاهم نامه می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت های تحقیقاتی و فناورانه شرکت های دانش بنیان و فناور، پارک های علم و فناوری، پژوهشکده ها و دانشگاه ها و معرفی اولویت های پژوهشی

همکاری در حوزه های تخصصی مرتبط با ICT

ایجاد صندوق های خطر پذیر در حوزه فین تک

تاسیس مراکز نوآوری فین تک و پرداخت الکترونیک

همکاری در طرح دستیار فناوری

شایان ذکر است شرکت پرداخت الکترونیک سپهر(پاس) یکی از ۱۲ شرکت فعال در صنعت پرداخت کشور است که در حوزه های مختلف پرداخت بانکی کشور به ارائه خدمات الکترونیک و فناورانه می پردازد.

 

روابط عمومی پاس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید