بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/

پنل‌های خورشیدی مددجویان کمیته امداد هرمزگان به بهره‌برداری رسید

پنل‌های خورشیدی مددجویان کمیته امداد هرمزگان به بهره‌برداری رسید
کدخبر : 40802

مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان برگزار شد.

با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «جلیل تراهی» مدیرکل کمیته امداد هرمزگان و «محمد کریمی» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان و جمعی از مسئولان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پنل‌های خانگی خورشیدی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان هرمزگان برگزار شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مراسم گفت: در راستای اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و وام تبصره ۱۶، وامی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی به هر مددجو پرداخت شده ‌است.

تأمین مالی ارزان قیمت پروژه‌های مددجویان کمیته امداد با وام قرض‌الحسنه

شمسی‌نژاد افزود: بازپرداخت این وام ۷ساله و با کارمزد ۴درصد است. علاوه بر مبلغ بازپرداخت وام، ماهانه بیش از ۲ میلیون تومان برای مددجویان درآمدزایی دارد و سالانه ۳۰ درصد به درآمد مددجویان افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: در سال جاری در راستای مسئولیتی که در قبال مددجویان کمیته امداد در کشور داریم، وام تکلیفی تبصره ۱۶ از مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان سال گذشته، به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که بیش از ۳۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

شمسی‌نژاد بیان کرد: تمام تلاش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این است که بتواند تمام این مبلغ را پرداخت کند.

وی عنوان کرد: تا کنون بیش از ۶۲۰ میلیارد تومان از وام تکلیفی تبصره ۱۶ به مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور و در حوزه‌های مختلف پرداخت شده است.

همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با کمیته امداد برای خودکفا کردن مددجویان

در ادامه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: ۵۰۰۰ واحد پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد استان در سال جاری اجرا می‌شود.

تراهی افزود: با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گام نخست برای ۱۸۰ مددجوی این نهاد وام مورد نیاز ساخت این پنل‌های خانگی خورشیدی در نظر گرفته شده و خوشبختانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشته‌ است.

وی عنوان کرد: برای ساخت هر نیروگاه خورشیدی مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان مورد نیاز است که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان آن از طریق وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

تراهی خاطرنشان ساخت: با اجرای چنین طرح‌هایی، مددجویان کمیته امداد می‌توانند از درآمد پایدار برخوردار شده و از حمایت این نهاد خارج شوند.

وی اظهار داشت: مددجویانی که تمایل دارند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کرده و برای ساخت پنل‌های خانگی خورشیدی اقدام کنند. با اجرای این پروژه، خانواده‌ها طی بازه زمانی ۲ تا ۳ ساله به خودکفایی می‌رسند.

ایجاد مثلث مهرورزی توسط بانک مهربانی‌ها، کمیته امداد و شرکت توزیع نیروی برق

در ادامه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: بر اساس تفاهمنامه سه جانبه با کمیته امداد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شرکت توزیع نیروی برق استان، پنل‌های خانگی خورشیدی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ساخته شده و برق آن توسط شرکت توزیع نیروی برق خریداری می‌شود.

کریمی عنوان کرد: در چارچوب این تفاهم‌نامه، طی یک سال ۲۴ مگاوات برق تولیدی توسط مددجویان کمیته امداد تولید می‌شود. این طرح برای ۵۰۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد ایجاد اشتغال می‌کند.

وی ادامه‌ داد: با توجه به اینکه در استان هرمزگان روزهای زیادی از سال تابش خورشید وجود دارد، این طرح می‌تواند به‌خوبی به ثمر برسد و برای این مددجویان ایجاد اشتغال پایدار کند.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید