معاون نظارت بر بورس ها و ناشران در نهمین نمایشگاه بین المللى بورس، بانک، بیمه و خصوصى سازى؛

رویداد کیش اینوکس فرصت مناسبى براى مشارکت کنندگان در زنجیره سرمایه گذارى است

رویداد کیش اینوکس فرصت مناسبى براى مشارکت کنندگان در زنجیره سرمایه گذارى است
کدخبر : 40824

رضا عیوضلو اعلام کرد: رویداد کیش اینوکس فرصت مناسبى براى مشارکت کنندگان در زنجیره سرمایه گذارى است تا بتوانند با اشتراک گذارى برنامه و دستاوردهاى خود به توسعه هم افزایى بازار مالى کمک کنند.

"رضا عیوضلو" در چهاردهمین نمایشگاه معرفى فرصت هاى سرمایه گذارى کشور و نهمین نمایشگاه بین المللى بورس، بانک، بیمه و خصوصى سازى اعلام کرد: رویداد کیش اینوکس فرصت مناسبى براى مشارکت کنندگان در زنجیره سرمایه گذارى است تا بتوانند با اشتراک گذارى برنامه و دستاوردهاى خود به توسعه هم افزایى بازار مالى کمک کنند.

وى  اظهار داشت: صحبت هاى امروز بر ٢ محور یعنى اهمیت بستر سازى رشد سرمایه گذارى براى تحقق اهداف رشد اقتصادى و اهمیت ثبات مالى درباره تصمیم گیران سیاست گذاران پولى و مالى خواهد بود.

عیوضلو با تاکید بر اینکه به شدت با کاهش تشکیل سرمایه ثابت روبرو خواهیم شد، خاطرنشان کرد: رشد اقتصادى کشور از سال ٩٠ تا کنون به طور متوسط ٩ دهم درصد بوده است.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران افزود: تشکیل سرمایه از سال ٩٠ تاکنون نزدیک ٥٠ درصد (تقریبا نصف) شده است و سهم آن از تولید ناخالص داخلى از ٤٠ درصد به حدود ١٨ درصد رسیده است.

وى ادامه داد: اگر به عوامل تشکیل دهنده تقاضا در تولید ناخالص داخلى نگاه کنیم شاهد هستیم که مصارف عمومى و مخارج دولت ظرفیت مناسب براى رشد اقتصادى ندارد و تنها راه دستیابى به رشد اقتصادى، رشد سرمایه گذارى است.

عیوضلو به وضعیت تجارت خارجى اشاره کرد و گفت: راه حل مثبت کردن تراز تجارى و کمک به رشد اقتصادى مربوط به بحث سرمایه گذارى است بستر سازی باید از سوی سیاستگذاران صورت بگیرد و باید چشم انداز سودآوری بنگاه ها و طرح ها به گونه ای شفاف و روشن باشد تا سرمایه گذاران توجیه پذیری خود را آشکار ببینند.

وى با بیان اینکه براى سرمایه گذارى نیازمند بسترسازى مناسب براى رشد اقتصادى هستیم که از سوى سیاست گذاران اقتصادى صورت مى گیرد گفت: شفاف سازى باید به گونه اى باشد که مسئولیت رقابتى ذاتى صنایع در آن دیده شود.

عیوضلو با بیان اینکه ثبات مالى از حمله مسائل مدنظر اقتصاددانان دنیا است، گفت: یک سیستم مالى زمانى مى تواند با ثبات باشد که نوسانات را به طور مناسب کنترل کند و در مقابل نوسانات ماندگار باشد.

وى ادامه داد: بازار مالی زمانى مى تواند در یک سیستم با ثبات مالی فعالیت کند که دارایی مالی بدون انحراف با اهمیت از ارزش های ذاتی معامله شود و مشارکت کنندگان آن بازار با اطمینان نسبى نسبت به مبادله دارایى ها اقدام کنند.

عیوضلو با بیان اینکه توجه به بازار سرمایه از باب مهندسی اقتصاد با اهمیت است، ادامه داد:توسعه پایدار با توسعه و ثبات بازارهای مالی ارتباط مستقیم دارد.

وى معتقد است که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) به بازار سهام توجه ویژه‌ای دارد.

عیوضلو اعلام کرد:  مطالعات نشان می‌دهد که بین حرکت بازار سهام و انتظارت سیاست‌گذار پولی به این دلیل رابطه وجود دارد که بازار سرمایه محرک اقتصاد و تولید است.

و نیز بازار سرمایه قدرت پیش‌بینی‌کننده خوبی از متغیرهای اقتصادی را دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: