دستیار معاون علمی و فناروی رییس جمهور عنوان کرد:

معافیت مالیاتی صنایعی که از ایده های دانش بینان، فناور و استارتاپی استفاده کنند

معافیت مالیاتی صنایعی که از ایده های دانش بینان، فناور و استارتاپی استفاده کنند
کدخبر : 40845

علیرضا دلیری گفت: صنایع بزرگ در صورت بکارگیری ایده های دانش بنیان، استارتاپی و فناورانه از معافیت مالیاتی بهره مند می شوند.

علیرضا دلیری دستیار معاون علمی و فناروی رییس جمهور دوشنبه شب در آیین آغاز بکار رویداد کیش اینوکس در جزیره کیش اظهار داشت: در سال های گذشته با بسترسازی های انجام گرفته در شتاب دهنده و مراکز نوآفری کشور بیش از هفت هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و حدود ۶ هزار استارتاپ ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در برنامه های جاری تمرکز بر روی تزریق فناوری به صنایع از اولویت های دولت بوده به طوریکه معقتدیم ایده ها باید از دل صنایع پدیدار و رشد و توسعه پیدا کنند.

دلیری گفت: با این راهکار به دنبال هدایت صنایع بزرگ از بستر سنتی به سمت بستر فناورانه هستیم و در قانون جهش تولید نیز تسهیلاتی از جمله معافیت مالیاتی از صنایعی که از ایده های دانش بینان، فناور و استارتاپی استفاده کنند پیش بینی شده است.

بخش نمایشگاهی رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ عصر دوشنبه گشایش یافت که در ان ۲۵۰ شرکت و سازمان خصوصی و دولتی در ۹۰ غرفه نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی توانمندی های خود در موضوعات تخصصی را به نمایش گذاشته اند.

در این نمایشگاه 50 شرکت دانش بنیان در زمینه های بورس، بانک، بیمه  ۷۰ طرح برای جذب سرمایه شرکت های مختلف ارایه کردند.

در این آیین سامانه سرمایه گذاری و فرصت های سرمایه گذاری کیش، سامانه مدیریت جامع پرداخت ای بی پی، سامانه معاملات آنلاین ای بی تریدر پلاس نیز با حضور مسوولان حاضر در نمایشگاه گشایش یافت.

الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک داری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی، توسعه تجارت با کشورهای منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین الملل، اقتصاد مسکن و آینده پژوهی از دیگر رویکردهای این رویداد است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه و بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های خصوصی و دولتی، سازمان بنادر و دریا نوردی، فرابورس ایران و منطقه آزاد تجاری کیش از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.

بازدیدکنندگان می توانند هر روز از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه ساعات ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید از این نمایشگاه به محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش واقع در جنب فرودگاه مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید