تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به امضا رسید

استفاده از توان رسانه ملی برای معرفی ظرفیت های جزیره قشم

استفاده از توان رسانه ملی برای معرفی ظرفیت های جزیره قشم
کدخبر : 40908

تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس جهت همکاری فنی، تجهیزاتی و رسانه ای با هدف معرفی فرهنگ، تمدن و ظرفیت های متعدد جزیره قشم و منطقه آزاد با رویکرد تبیین خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی به امضا رسید.

افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زیادی در جزیره قشم وجود دارد که صدا و سیمای مرکز خلیج فارس می تواند نقش موثری در معرفی آنها داشته باشد.

وی ادامه داد: اقدامات و فعالیت های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی بسیار خوبی در قشم در راستای اعتمادآفرینی و افزایش کیفیت زندگی در جزیره صورت گرفته است که معرفی آنها می تواند به حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی در این منطقه کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه انتظار از صدا و سیما این است که با ساخت برنامه های متنوع نسبت به معرفی خدمات و ظرفیت های قشم تلاش کند، افزود: در یک سال گذشته اقدامات زیرساختی متعددی جهت جبران برخی از عقب ماندگی سال های گذشته انجام شده که با به نتیجه رسیدن آنها می توان شاهد افزایش کیفیت زندگی جزیره نشیان بود.

به گفته فتح الهی؛ مهمترین سرمایه سازمان منطقه آزاد قشم در اجرای پروژه ها و طرح های مختلف اعتماد مردم، سرمایه اجتماعی و همراهی جامعه محلی در سایه اتحاد و وحدت میان گروه های مختلف است.

وی تاکید کرد: باید معرفی ظرفیت های موجود و اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری جزیره قشم با رویکرد امیدآفرینی و احیای سرمایه اجتماعی مورد نظر باشد.

مدیرعامل سازمان با اشاره به اینکه مردم بیشترین نفع را از پروژه های در دست اجرای این سازمان خواهند برد، اظهار داشت: معرفی هرچه بیشتر و بهتر ظرفیت های گردشگری و اقتصادی موجود در جزیره قشم می تواند به ایجاد اشتغال پایدار، کسب درآمد بهتر و افزایش کیفیت زندگی جامعه محلی کمک کند.

فتح الهی در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه معرفی بهتر ظرفیت های موجود در قشم توسط رسانه ملی و سایر رسانه ها، امیدآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی برای سازمان منطقه آزاد قشم، دولت مردمی آیت الله رییسی و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

براساس این گزارش، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس نیز در این مراسم گفت: رسانه ملی و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در دوره جدید خود برنامه های مختلفی را در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری با رویکرد توسعه و امیدآفرینی در دستور کار دارد.

مهران جلائی ادامه داد: مبنای توسعه در حوزه های مختلف، علاوه بر ایجاد زیرساخت ها، بهره گرفتن از حوزه نرم افزاری است که در این میان رسانه ها به عنوان یکی از مهمترین ابزار باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: نگهداشت سرمایه اجتماعی و افزایش امید جامعه محلی از مهمترین موضوعاتی است که در اولویت های برنامه سازی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس با اشاره اقدامات زیرساختی خوبی که طی ماه های گذشته در منطقه آزاد قشم آغاز شده، افزود: یکی از مهمترین مسائلی که می تواند به موفقیت طرح ها و برنامه در جزیره قشم کمک کند، اعتماد مردم، وحدت و همراهی جامعه محلی است.

جلائی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه مثبت مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم به حوزه رسانه می تواند زمینه ساز ایجاد برنامه های بسیار متنوعی با رویکرد معرفی ظرفیت های موجود در منطقه باشد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید