ثبت ژئوسایت غار نمکدان قشم در بین ۱۰۰ سایت برتر زمین شناسی جهان

درخشش نام قشم در بین جاذبه های گردشگری جهان

درخشش نام قشم در بین جاذبه های گردشگری جهان
کدخبر : 41066

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت ژئوسایت غار نمکدان قشم به عنوان یکی از ۱۰۰ سایت برتر زمین شناسی جهان در سال ۲۰۲۲ به انتخاب اتحادیه بین المللی علوم زمین (IUGS) خبر داد.

افشار فتح الهی با بیان این خبر، بیان کرد: اتحادیه بین المللی علوم زمین (IUGS) با برگزاری  رای گیری از میان ۱۸۱ سایت نامزد از ۵۶ کشور، ۱۰۰ سایت را به عنوان مهمترین و شاخص ترین سایت های زمین شناسی جهان معرفی نمود.

وی ادامه داد: این سایت های برتر در حقیقت به عنوان مهمترین سایت ها و میراث زمین شناسی جهان از سوی این اتحادیه بین المللی معرفی شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه قشم؛ از ایران سه سایت ژئوسایت غار نمکی نمکدان قشم، بیابان لوت و سازند پالئوزوئیک طبس جهت ارزیابی به اتحادیه بین المللی علوم زمین معرفی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت و پس از ارزیابی های صورت گرفته توسط کمیته انتخاب IUGS و برگزاری رای گیری ژئوسایت غار نمکدان قشم و بیابان لوت با کسب رای اکثریت از  دانشمندان علوم زمین و زمین شناسان صاحب نام جهان در میان ۱۰۰ سایت برتر زمین شناسی جهان معرفی شدند.

فتح الهی با بیان اینکه این موضوع موفقیتی بزرگ برای ایران و بویژه جزیره زیبای قشم است، خاطرنشان کرد: این انتخاب در حقیقت اهمیت ژئوپارک جهانی قشم را بیش از گذشته به جهانیان یادآوری می کند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید