بانک ملی ایران/

تقدیر وزیر اقتصاد از نقش بانک ملی ایران در چرخش تولید انرژی کشور به سوی انرژی های پاک

تقدیر وزیر اقتصاد از نقش بانک ملی ایران در چرخش تولید انرژی کشور به سوی انرژی های پاک
کدخبر : 41102

دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین" عملیات اجرایی شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ایران" که با حضور مدیر عامل بانک ملی ایران و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان آغاز شد،از نقش بانک ملی ایران در افتتاح این پروژه تقدیر کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در این آیین که تعدادی از مدیران بانک ملی ایران، مدیران گروه اقتصادی نوران انرژی و تعدادی از مسئولان استانی حضور داشتند،گفت: ساخت و بهره برداری از این پروژه نقطه مهمی در تولید انرژی کشور به لحاظ کیفی است و با آن مسیر نویی در کشور آغازمی شود؛قطعا این مسیر نو برکات فراوانی را نه فقط برای بخش انرژی کشور بلکه برای اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت.

وی افزود:بانک ملی ایران سهم موثری در آغاز چرخش تولید انرژی کشور به سوی تولید انرژی پاک دارد.

خاندوزی با تاکید بر ضرورت تقویت مدیریت جهادی در بخش اقتصاد گفت: مدیریتی که محافظه کار است،به استقبال خطر نمی رود و در کشور ما که با تنگناهای خاص خود مواجه است،دست بسته حرکت می کند در حالی که کشور نیاز به مدیران اقتصادی جسوری دارد که درعین عقلانیت و دانش، تصمیمات جسورانه می گیرند.

وی افزود: نباید جرات مدیرانی را که در چارچوب قانون تصمیمات بزرگ می گیرند و برای پیشرفت کشور، خطر را می پذیرند،بست.این رویکرد به مدیران اقتصادی مسیرهای پیشرفت آنها را کند و قلم های آنها را لرزان کرده است.

خاندوزی تاکید کرد:کشور در حال چرخش مهمی در نظام اداری است.در شش ماه گذشته در بخش تولید نزدیک به 113 هزار فعال اقتصادی بدون یکبار مراجعه به هیچ دستگاهی توانستند مجوز کسب و کار را از طریق برخط دریافت کنند، این میزان در سال گذشته صفر بوده است.

البته سرعت در این زمینه کم است، اما تحول در این زمینه آغاز شده است.وزیر اقتصاد ادامه داد: در استان کرمان در یک سال اخیر 590 پروژه در قالب تسهیلات تبصره 18 با روش جدیدی آغاز شده است.

این روش سرمایه گذاری،روش پول پاشی کور نیست و در مجاری دقیقی صورت می گیرد؛ در این زمینه از ظرفیت نهادهای اشتغالزایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)و کمیته امداد امام خمینی(ره)که در مویرگ های نهادها و شهرهای مختلف حضور دارند استفاده می کنیم تا ببینیم کدام پروژه چقدر تسهیلات دریافت و در مقابل چه میزان اشتغال ایجاد کرده است.

خاندوزی تاکید کرد:در حوزه توزیع درآمد در ۶ ماه اخیر 560 میلیارد تومان از محل مالیاتی که مرکز مودیان بزرگ مالیاتی در تهران وصول می شد اما متعلق به مردم این استان بود،به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان برگشت داده شد؛این میزان در سال های گذشته اصلا قابل ذکر نیست.

همچنین در ۶ ماهه اول سال، سه همت مجموع عوارض آلایندگی کشور به مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار،برگشت داده شده است.

وی افزود:این ها همه نقاط چرخش و تحولی است که با شتاب گرفتنش شیرینی آن در کام مردم احساس خواهد شد.

وزیر اقتصاد اظهار کرد:در حوزه برنامه هفتم باید درباره نقش بانک ها در تامین مالی کشور،یک تصمیم مهم و سرنوشت ساز گرفته شود.از دید من در شرایطی که کشور دچار تنگنای تحریمی است و دولت قصد دارد خام فروشی را کم کند،حتما باید از همه ظرفیت نهادهای مالی برای سرمایه گذاری، استفاده شود.

همانطور که دکتر فرزین مدیر عامل بانک ملی ایران به نقش بانک ها در تامین مالی پروژه های بزرگ اشاره کرد،این تعهد مشترکی است که دولت با همه مدیران عامل بانک های دولتی مبنی بر تشویق بنگاه زایی و محدود کردن بنگاه داری بسته است.

وی ادامه داد:در برنامه هفتم باید مسیر را برای استفاده بیشتر از ظرفیت بانک ها در تامین مالی پروژه ها تغییر دهیم؛ حتی اگر برداشت هایی وجود دارد که ماده 16 قانون رفع موانع تولید مسیر بانک ها را در فعالیت های مولد اقتصادی سد کرده است،این تفسیر هم باید اصلاح شود.

خاندوزی در پایان سخنان خود اشاره کرد: در بدو ورود به هر سرمایه گذاری باید مشخص شود که بانک در چه سالی و از چه طریقی از آن سرمایه گذاری خارج و وارد سرمایه گذاری جدید خواهد شد.

 

روابط عمومی بانک ملی ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید