مدیرعامل تامین سرمایه دماوند:

زمان و سقف پذیره نویسی واحدهای صندوق جسورانه ارغوان هنوز مشخص نیست

زمان و سقف پذیره نویسی واحدهای صندوق جسورانه ارغوان هنوز مشخص نیست
کدخبر : 41201

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند در نمایشگاه اینوکس 2022، صندوق سرمایه گذاری جسورانه ارغوان را به خبرنگاران معرفی کرد.

حجت الله انصاری در این نشست با بیان این نکته که صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر با صندوق های سرمایه گذاری متداول کاملا متفاوت است، افزود: جنس این صندوق ها از حیث میزان ریسک پذیری کاملا متفاوت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان پذیره نویسی صندوق جسورانه ارغوان، گفت: پذیره نویسی صندوق فرآیند اداری خاصی دارد زیرا امیدنامه و اساسنامه آن به بررسی بیشتری از سوی ارکان بازار سرمایه نیاز دارد که این امر روند تاسیس آن را زمان بر می کند ولی تلاش ما این است که این کار در اسرع وقت انجام شود.

انصاری با بیان این نکته که برای پذیره نویسی صندوق، نگاه مسوولان امر صرفا به داخل مجموعه نخواهد بود، درباره سقف پذیره نویسی هم اظهار داشت: ارکان بازار سرمایه، سقف قابل پذیره واحدهای سرمایه گذاری صندوق را قطعی و نهایی خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا صندوق جسورانه ارغوان مشابه خارجی دارد، تاکید کرد: به دلیل طبیعت اقتصاد، ماهیت این صندوق با صندوق های خارجی متفاوت است و نمونه یکپارچه ای از آن در خارج از کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر این نکته که فعالان بازار سرمایه شناخت مناسبی از بازار سرمایه و ریسک و در عین حال شناختت درستی از سرمایه گذاری های خطرپذیر ندارند، اضافه کرد: ما سعی کرده ایم که یک زنجیره یکپارچه را از ابتدا تا انتها در سرمایه گذاری ایجاد کنیم و سرمایه گذاری خطرپذیر در میانه این زنجیره قرار دارد.

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند خاطرنشان کرد: سهامداران صندوق نیز به گونه ای در نظر گرفته شده اند که از ظرفیت آنها به بهترین شکل ممکن برای موفقیت صندوق استفاده شود.

وی حوزه های اصلی فعالیت صندوق را شامل حوزه های سلامت و فین تک خواند و ادامه داد: حوزه های دیگری همچون بایوتک و تجارت الکترونیک هم جزو حوزه های فعالیت صندوق خواهند بود.

انصاری با تاکید بر این نکته که تنوع بخشی به محصولات و ابزارهای سرمایه گذاری از ابتدا استراتژی اصلی تامین سرمایه دماوند بوده است، تصریح کرد: در حوزه ابزارها و محصولات، تمرکز شرکت روی صندوق های سرمایه گذاری است که در این راستا، انواع و اقسام صندوق ها طراحی شده است.

 وی دارایی تحت مدیریت 6 صندوق سرمایه گذاری تامین سرمایه دماوند را 1400 میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: سه صندوق سرمایه گذاری دیگر در حال تاسیس داریم که یکی از آنها صندوق با درآمد ثابت و یکی هم صندوق جسورانه ارغوان است.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن، نخستین بازار هدف این صندوق را 750 هزار نفر از بازنشستگان فعلی نیروهای مسلح خواند و گفت: گروه مالی غدیر 30 هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد که در حال توسعه است بنابراین کسب و کارهایی که در این حوزه فعالیت می کنند ظرفیت هایی در خود سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) دارند.

وی حوزه سلامت را بازار بزرگی خواند و گفت: بازار مالی کشور هنوز کوچک است و به دلیل قدمت حدود 45 ساله بازار سرمایه کشور در مقابل قدمت 200 تا 300 ساله بورس های بزرگ دنیا، ظرفیت بازار سرمایه بسیار می تواند بیشتر از ظرفیت کنونی باشد.

انصاریَ، حوزه فین تک را هم دارای بازار مناسبی در داخل و خارج مجموعه تامین سرمایه دماوند دانست و اضافه کرد: کسب و کارهای خوبی را می توان در صندوق جسورانه ارغوان راه اندازی کرد.

وی با اشاره به این نکته که امسال سال تولید دانش بنیان است، تاکید کرد که صندوق جسورانه ارغوان می تواند ابزاری مناسب برای فعالیت در این حوزه باشد.

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند، صندوق ارغوان را از نوع جسورانه و دارای ریسک بالا ذکر کرد و یادآور شد: سرمایه گذاران در شرایط کنونی حاکم بر بازار سرمایه، به دلیل افت قیمت ها کمتر ریسک می کنند بنابراین مجاب کردن و جذب سرمایه گذاران در صندوق جسورانه کار سختی است اما این شرکت برنامه مدونی را برای معرفی پتانسیل های صندوق به سرمایه گذارانی که حاضر به پذیرش ریسک هستند، طراحی کرده است.

 

نقدینه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید