میرتاج الدینی:

مخالفت رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور با استیضاح

مخالفت رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور با استیضاح
کدخبر : 41357

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت که هفته گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، گفت: آقای فاطمی امین از وزرای کاری، خوش فکر و شایسته دولت است که از گذشته نسبت به ایشان شناخت دارم که همیشه در انجام موفق وظایف محوله بدون حاشیه همراه با برنامه ریزی دقیق موفق بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: فاطمی امین حدود یک سال است که به عنوان وزیر صمت فعالیت می کند و برای اجرای برنامه هایش به زمان بیشتری نیاز دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه نمایندگان مخالف وزیر از همان آغاز فعالیت او، طرح استیضاح را در دستور کار داشتند، گفت: وزارت صمت میراث دار دولت های گذشته است و اگر وزیر بخواهد ریلی را تغییر داده و سبب تحول در آن وزارتخانه شود، نیاز به وقت کافی و معقول دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد وزیر صمت در مدت یک سال نشان دهنده تحول در حوزه های مختلف این وزارتخانه است، عنوان کرد: برای بررسی میزان رشد بخش های مختلف وزارت صمت باید چهار شاخص را در نظر گرفت که یکی از آنها در نظر گرفتن میزان رشد تولید است که در یک سال اخیر روند صعودی داشته است.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره رشد بیش از 40 درصدی صادرات در دوران وزارت فاطمی امین ، اظهارداشت: در 6 ماه دوم امسال هم شاهد رشد 13 درصدی صادرات هستیم که در مجموع به میزان 53 درصد صادرات در بخش وزارت صمت از ابتدای امسال رشد داشته است.

این نماینده مجلس با اشاره به مدیریت بازار و کنترل تورم به عنوان شاخص سوم در ارزیابی عملکرد فاطمی امین گفت: وزارت صمت در یک سال گذشته موفق شد که قیمت سیمان، فولاد و دیگر مصالح را کنترل کرده و جلوی رشد تورم را نیز بگیرد.

وی چهارمین معیار سنجش عملکرد وزارت صمت را سرمایه گذاری برشمرد و عنوان کرد: جذب سرمایه گذاری در وزارت صمت در یک سال گذشته روند رو به رشدی داشته که نشان از عملکرد مثبت وزیر و معاونان وی در بخش های مختلف دارد.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: دراین شرایط استیضاح وزیر درست نیست و نمایندگان طراح استیضاح می توانستند در قالب سوال از وزیر چالش های این بخش را بررسی کرده و در تعامل بین وزیر و نمایندگان دغدغه ها را رفع کرد. البته امیدوارم در صحن علنی نمایندگان رای منصفانه به وزیر بدهند تا مشکلی برای صنعت و بازرگانی کشور رخ ندهد.

هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، 27 مهرماه اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح رضا فاطمی امین در تاریخ 10 مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

مطابق با ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت 10 روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

 

ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید