رضا محتشمی پور:

دو اقدام مهم وزارت صمت برای فعال کردن بخش معدن

 دو اقدام مهم وزارت صمت برای فعال کردن بخش معدن
کدخبر : 41389

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت گفت: تعداد 5349 محدوده معدنی از چند ماه آینده به مزایده گذاشته می شود که این پروژه از 26 مهر شروع و اطلاعات در سامانه ستاد دولت بارگذاری شده و معدنکاران می توانند اطلاعات را اخذ کنند.

رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت، اظهار داشت: درگیر یک پروژه سنگین برای فعال کردن محدوده های جدید معدنی هستیم که از یک سو آزاد سازی پهنه های بلوکه شده در سه استان سیستان  و بلوچستان، البرز و آذربایجان غربی داشتیم که معدنکارانی که تمایل به ثبت محدوده و فعالیت اکتشافی در حوزه های محدوده های جدید  را دارند اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: درگیر پروژه مزایده کشوری به تعداد 5349 محدوده معدنی از چند ماه آینده خواهیم بود که این پروژه از 26 مهر شروع و اطلاعات در سامانه ستاد دولت بارگذاری شده و معدنکاران می توانند اطلاعات را اخذ کنند.

محتشمی پور افزود: برای گرفتن اطلاعات تکمیلی به استانها مراجعه و معدنکاران پرونده معادن مدنظر را ببینند؛ این پروژه در 4 مرحله استانها ادامه داشته و تا 26 آذر ماه درگیر هستیم. در این فرایند تعدادی محدوده های فعال و پروانه های بهره برداری واگذار شده است.

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت در خصوص وضعیت پروانه های متروکه گفت: تعدادی پروانه های متروکه و برخی گواهی کشف های سلب صلاحیت شده وجود دارند که گواهی کشف های سلب صلاحیت متوقف شده و آماده واگذاری به فعالین جدید هستند.

وی در پایان گفت: در کمتر از 6 ماه آینده مزایده خواهیم داشت که شامل محدوده های فعلی که عدم درخواست تقاضا دارد است؛ شامل محدوده های جدیدی که آزادسازی خواهد شد.

 

برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید