صبح روز سه‌شنبه سوم آبان/

اخذ نشان اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی توسط سازمان بورس

اخذ نشان اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی توسط سازمان بورس
کدخبر : 41418

سرپرست مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار از کسب نشان اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

صبح روز سه‌شنبه سوم آبان، طی مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز استانداردهای آماری و کیفیت آمارهای رسمی در مرکز آمار ایران با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس مرکز آمار ایران و همچنین معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در سالن استاد فقید دکتر عادل آذر برگزار شد، نشان اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی به سازمان بورس و اوراق بهادار اعطا شد.

میثم حامدی، سرپرست مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار طی مصاحبه‌ای با خبرنگار سنا ضمن اشاره به اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار اولین مرجع آمار و داده در کشور است که موفق به کسب نشان اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی شده، شرح مختصری از مجموعه اقدامات انجام شده در مرکز پژوهش، توسعه مطالعات اسلامی برای کسب این نشان ارائه نمود.

حامدی ضمن تقدیر و تشکر از همکاران خود در گروه آمار و تحلیل ریسک که مرجع تهیه، تجمیع و ارائه آمار رسمی بازار سرمایه محسوب می‌شوند، افزود: «داده‌های آماری صحیح و باکیفیت، خدمتی است که برای تصمیم‌گیری ذینفعان مختلف مانند سرمایه‌گذاران و نهادهای حاکمیتی و همچنین ارائه دید کلان نسبت به بازار سرمایه مفید واقع می‌شود.»

وی درخصوص شکل‌گیری گروه آمار و تحلیل ریسک و گزارش‌های آماری منتشر شده از سوی مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی افزود، این گروه بر اساس مطالعه بر روی دپارتمان‌های متناظر در بورس‌های مطرح جهان، طراحی و در سازمان استقرار یافت. مجموعه‌ای از فعالیت‌ها نظیر تهیه و ارایه گزارش‌های آماری دوره‌ای، داشبوردهای مدیریتی، تهیه و بروزرسانی شناسنامه آماری متا دیتا، پژوهش و توسعه ابزارهای تحلیل نظیر مدل‌های اقتصادی، آماری، نگهداری و یکپارچه‌سازی پایگاه‌های داده، پایش و ارزیابی شاخص و سنجه‌ها و ... در این گروه متمرکز شده است.

این مقام مسئول همچنین به اهم اقداماتی که منجر به کسب نشان اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی شد، اشاره نمود و استانداردسازی تعاریف آمارهای رسمی بازار سرمایه، تکمیل فرم‌های خود ارزیابی اصول ۱۹ گانه و اطلاع رسانی تقویم انتشار آمارهای رسمی بازار سرمایه از طریق سایت رسمی مرکز را از جمله این اقدامات برشمرد و انتشار منظم سری زمانی ریزداده‌ها، تهیه شناسنامه آمارهای رسمی و تشکیل کارگروه تخصصی آمارهای رسمی بازار سرمایه را از دیگر اقدامات تکمیلی که منجر به دریافت این نشان توسط سازمان گردید، دانست.

در پایان سرپرست مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار نظام بخشی به آمار و داده در بازار سرمایه، ارائه گزارش‌های آماری و تحلیلی مبتنی بر داده و استفاده از روش‌های روزآمد برای ارائه آمار و داده را از جمله برنامه‌های آتی این مرکز برشمرد.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید