معاون وزیر صمت:

مجوز بهره برداری ۱۵۰۰ واحد صنعتی در کشور صادر شد

مجوز بهره برداری ۱۵۰۰ واحد صنعتی در کشور صادر شد
کدخبر : 41485

معاون وزیر صمت گفت: مجوز بهره برداری یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در کشور صادر شد.

محمدمهدی برادران شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از برترین‌های حوزه صنعت و معدن استان اصفهان طی سه سال اخیر، اظهار داشت: توسعه صنایع با توجه به شرایط زیست محیطی در استان‌ها در دستور کار است.

وی افزود: بر این اساس از سال گذشته تاکنون مجوز بهره برداری برای یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی صادر شده است که این آمار در دو سال آینده ۴۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مجموع اقدامات طی یک سال گذشته باعث شده ۱۵۸ هزار شغل در بخش صنعت و معدن کشور ایجاد شود، ابراز داشت: از این رو نرخ بیکاری در کشور از ۱۲.۶ درصد به ۸.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فرایند تولید و صادرات باید به طور جدی دنبال شود، گفت: این اقدام می‌تواند اوضاع اقتصادی کشور را بهبود دهد.

برادران با بیان اینکه اگر امروز وضع اقتصاد خوب نیست نباید در فرایند تولید و صادرات خلل ایجاد کنیم، افزود: نمایندگان مجلس ابتدای سال در زمینه دریافت تعرفه گمرکی از محصولات تولید داخل مصوبه‌ای را داشتند که این مصوبه را با همکاری خود نمایندگان مجلس لغو کردیم.

وی در خصوص خام فروشی و مدیریت این بخش گفت: ما ادعا داریم محصولات نیمه خام را صادر می‌کنیم اما باید برای ممنوعیت صادرات خام فروشی باید از شرکت‌های دولتی شروع کنیم چون نه تولیدکنندگان و نه صادرکنندگان خوبی هستند.

برادران با بیان اینکه صادرات غیرنفتی ما باید با واردات برابری کند، گفت: در این زمینه باید از صنایع و بخش خصوصی حمایت کرد.

وی با بیان اینکه تعرفه واردات ماشین‌آلات کاهش می‌یابد، گفت: از روز شنبه واردات ماشین آلات صنعتی به یک درصد کاهش خواهد پیدا کرد. علاوه بر این تعرفه ۳۰ درصدی واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شود نیز به زودی کاهش پیدا می‌کند.‌

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: