مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در برنامه تلویزیونی جام و جزیره:

قشم آماده میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی جام جهانی است

قشم آماده میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی جام جهانی است
کدخبر : 41487

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: موقعیت ویژه قشم، نزدیکی به محل برگزاری مسابقات جام جهانی و آب و هوای دلپذیر جزیره را آماده میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی جام جهانی ساخته است.

افشار فتح الهی در برنامه تلویزیونی جام و جزیره اظهار کرد: برای برقراری پرواز از جزیره قشم به قطر به هماهنگی های در سطح بین المللی نیاز است و این هماهنگی ها در حال انجام می باشد و به زودی پرواز قشم- دوحه برقرار می شود.

وی ادامه داد: اقامت در قطر با محدودیت روبرو است و بسیار گران می باشد، از همین روی در صورتیکه هواداران تیم ملی ایران در قشم اقامت داشته باشند و در روزهایی که تیم ملی مسابقه دارد با پرواز رفت و برگشت عازم قطر شده و بازگردند، هزینه آنها یک سوم هزینه اقامت در قطر خواهد بود.

فتح الهی تجربه سفر به قشم را تجربه ای لذت بخش دانست و افزود: قشم به لحاظ برخورداری از جاذبه های طبیعی در منطقه بی نظیر است و باید زیرساخت های گردشگری جزیره متناسب با این جاذبه های بکر توسعه پیدا کند.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: خیلی از کشورهای منطقه برای جذب گردشگر دست به ایجاد جاذبه های مصنوعی زده اند، اما ژئوپارک جهانی قشم به عنوان نخستین ژئوپارک خاورمیانه برند و نگین گردشگری جزیره است.

فتح الهی در بخشی از سخنان خود از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سفیر قطر دعوت کرد با سفر به قشم با ظرفیت های گردشگری و اقامتی جزیره به طور مستقیم آشنا شوند.

وی همچنین به مردم جزیره وعده داد تا تمام زمین های خاکی فوتبال روستاهای جزیره طبق یک برنامه زمانبندی شده چمن مصنوعی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تبدیل قشم به هاب انرژی منطقه را از دیگر اهدافی دانست که در راستای توسعه اقتصادی جزیره پیگیری می شود و افزود: قشم از ذخایر نفت و گاز قابل توجهی برخورد است، علاوه بر آن وجود اسکله های نفتی و خطوط انتقال سوخت، بانکرینگ و موقعیت استراتژیک در حمل و نقل دریایی این جزیره را به یکی از نقاط مناسب توسعه صنایع نفت و گاز تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد صنایع پالایشگاهی در قشم موجب ایجاد اشتغال پایدار برای مردم جزیره، هرمزگان و جنوب کشور خواهد شد و با پیشگیری از خام فروشی موجب توسعه اقتصادی کشور نیز می شود.

وی خطاب به بازیکنان تیم ملی فوتبال گفت: فراموش نکنید که نماینده ملتی با ریشه تاریخی غنی و با اخلاق هستید و قلب تک تک مردم ایران همراه و دعاگوی شماست.

فتح الهی در پایان خاطرنشان ساخت: مردم ایران همواره با اتحاد و انسجام در برهه های تاریخی سربلند بوده و با همدلی در حمایت از تیم ملی به عنوان یار دوازدهم سنگ تمام خواهند گذاشت.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید