نمایندگان مجلس:

بیمه سهام، اعتماد سهامداران خرد را به بورس بازمی‌گرداند

بیمه سهام، اعتماد سهامداران خرد را به بورس بازمی‌گرداند
کدخبر : 41719

در این گزارش از نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جوانب مختلف «بسته ۱۰بندی حمایت از بازار سرمایه» پرداخته‌ایم.

از روز گذشته بسته ۱۰بندی حمایت از بازار سرمایه سازمان بورس اجرایی شده که واکنش‌های مختلفی را در بین سرمایه‌گذاران و کارشناسان در پی داشته است؛ در این گزارش به طور ویژه به نقطه نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد جوانب مختلف این طرح پرداخته‌ایم.

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتشار اوراق تبعی به منظور بیمه سبد سهامداران حقیقی گفت: یکی از ایراداتی که همیشه به بورس شده این است که بورس از همه ابزارهای در اختیار خود استفاده نمی‌کند. یکی از این ابزارها اوراق تبعی است که ریسک سرمایه‌گذار را کاهش می‌دهد.

انتشار اوراق تبعی برای بیمه سبد سهامداران حقیقی اطمینان را به بازار برمی‌گرداند

در ادامه جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره انتشار اوراق تبعی به منظور بیمه سبد سهامداران حقیقی گفت: استفاده از ابزارهای سهام و اوراق می‌تواند در شرایط فعلی بازار سرمایه، کمک کننده باشد و و در کنار رونق بازار، اطمینان خاطر زیادی را به بورس برگرداند.

انتشار اوراق تبعی از بندهای مثبت و مهم بسته حمایتی بازار سرمایه

علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: این اقدام از جمله بندهای مثبت و مهم بسته حمایتی از بازار سرمایه است و کار ارزشمندی به شمار می‌رود.

به گفته این نماینده؛ سهامداران با این اقدام مطمئن باشند که دچار ضرر و زیان نخواهند شد و تضمین سرمایه آنها را به دنبال دارد.

شهبازی عنوان کرد: با این اقدام اعتماد از دست رفته و سلب شده مردم به بازار سرمایه بازگشته و تولید و اشتغال رونق خواهد گرفت.

تاثیر مثبت بیمه سهامداران حقیقی در بازار سرمایه

در ادامه این مطلب حجت‌اله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه بازار سرمایه بازاری است که ظرفیت زیادی برای جمع‌آوری سرمایه‌های سرگردان جامعه ایجاد کرده است، اظهار کرد: این اقدام از سوی دولت اهدافی را برای قیمت سهام در آینده تعیین کرده است و می‌تواند تاثیر خوبی در وضعیت بازار سرمایه داشته باشد.

وی تاکید کرد: به طور قطع مجلس هم از بسته حمایتی حمایت کرده و اصلاح بازار را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

بسته حمایتی نشانه‌های مثبتی برای بازار سرمایه به همراه دارد

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بسته حمایتی از منظر اینکه سرمایه‌های خرد را بیمه کرده و مورد حمایت خود قرار می‌دهد بسیار ارزشمند است، گفت: از طرفی سود تضمینی ۲۰ درصد را به عنوان سود پایه سهامداران خرد در بسته حمایتی قرار دارد که دولت را مکلف کرده برای رونق بازار سرمایه از افزایش ظرفیت واحدهای اقتصادی خود در حوزه بورس استفاده کند.

وی افزود: این بسته حمایتی نشانه‌های مثبتی برای بازار سرمایه به همراه دارد.

به گفته راستینه؛ این بسته سیاستی دولت جهت‌گیری برای هدایت خرده سرمایه‌ها،حفظ آنها و سهامداران کوچک در بازار سرمایه است که امیدواریم با ایجاد یک صندوق حمایتی از سهامداران فعالی که در طول ۱۰ سال گذشته همواره تلاش کردند با وارد کردن خرده سرمایه‌های خود به رونق بازار سرمایه کمک کنند آنها هم مورد هدف قرار گیرند.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید