سرپرست فرودگاه ماکو خبر داد؛

برگزاری مانور اطفاء حریق و پدافند غیرعامل قطع برق در فرودگاه منطقه آزاد ماکو

برگزاری مانور اطفاء حریق و پدافند غیرعامل قطع برق در فرودگاه منطقه آزاد ماکو
کدخبر : 41728

سرپرست فرودگاه ماکو از برگزاری مانور اطفای حریق و پدافند غیرعامل قطع برق با حضور کلیه پرسنل اطفاء حریق،امنیتی و انتظامی فرودگاه منطقه آزاد ماکو خبر داد.

قربان محرم نژاد گفت: در این مانور که برای اولین بار در فرودگاه منطقه آزاد ماکو برگزار میشد، پس از به صدا در آمدن آژیر شرایط اضطراری توسط برج مراقبت پرواز کلیه عوامل فودگاه ماکو به همراه خودروی مارشلر و نیروهای امنیتی شامل یگان حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه به همراه عوامل اطفاء (ایستگاه آتش نشانی فرودگاه منطقه آزاد ماکو)، مطابق با سناریوی از قبل تعیین شده به منطقه مانور اعزام شدند .

وی افزود:‌سناریو این مانور با اهداف اندازه گیری زمان رسیدن نیروهای مذکور به منطقه سانحه فرضی ، ارزیابی میزان آمادگی آنها در تعیین منطقه ی امن در صورت بروز سوانح هوایی در و نیز موضوعاتی همچون ورود نیروها از دو منطقه متفاوت ، تعیین میعادگاه با توجه به ورود نیروها ،نحوه ورود نیروها به منطقه عملیاتی همچنین ایجاد امنیت در منطقه سانحه فرضی و مناطق تنظیم شده بود.

محرم نژاد با بیان اینکه برگزاری این مانور تاثیر مثبتی در افزایش همکاری های بین ارگان های فرودگاه ، همچنین شناخت کاستی ها و موانع موجود در عملیات طرح اضطراری درسوانح هوایی اضافه کرد: تعیین مسیرهای تردد ایمن برای تردد خودروها و نحوه ارایه خدمات می تواند از دیگر مزایای برگزاری سناریوی فوق در نظر گرفته شود.

سرپرست فرودگاه ماکو ادامه داد: مانور دوم نیز مربوط به زمان قطعی برق و استفاده از دیزل ژنراتورها و تامین برق فرودگاه و دستگاههای هوانوردی و مراقبتی و دیگر ارگان های مستقر در فرودگاه به جهت شناسایی نقاط ضعف و تاثیر آن بر روند چگونگی استفاده از توان سیستم های تامین برق جایگزین شهری می باشد .

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید