مدیر حقوقی، بازرسی و امور قراردادهای پترول:

نقش آفرینی حوزه حقوقی در مدیریت کلان پترول تقویت می شود

نقش آفرینی حوزه حقوقی در مدیریت کلان پترول تقویت می شود
کدخبر : 41740

اولین گردهمایی مدیران و کارشناسان حوزه امور حقوقی و قراردادهای شرکت های تابعه پترول با هدف تقویت نقش آفرینی حوزه حقوقی در مدیریت کلان پترول برگزار شد، میثم رحمانی پناه مدیر حقوقی، بازرسی و امور قراردادهای پترول بقای مدیران در این حوزه را منوط به عملکرد آنها دانست.

این گردهمایی روز چهارشنبه مورخ 27 مهرماه 1401 با حضور کلیه کارشناسان و مدیران حوزه حقوقی و امور قراردادهای شرکت های تابعه پترول برگزار شد.

در این جلسه 4 ساعته تغییر روش از منفعلانه به انفعالی در دستور کار و نقش حوزه حقوقی در کمیسیون معاملات و امور ادعاها (Claim) مورد بررسی قرارگرفت.

همچنین موانع و راهکارهای تقویت این حوزه بررسی و تشکیل جلسات مستمر در قالب کارگروه های تخصصی در دستور کار قرار گرفت.

میثم رحمانی پناه ضمن تاکید رعایت الزامات حاکمیت شرکتی در این حوزه خاطر نشان کرد : علی رغم اینکه هرکدام از شرکتهای تابعه پترول دارای شخصیت مستقل حقوقی است، این امر مانع اقدامات و تصمیمات جمعی و یکپارچه نیست و تمرکز در فعالیت های اصلی عامل تقویت شرکتها در فعالیت های جاری است.

وی در خصوص تقویت نقش آفرینی حوزه حقوقی در مدیریت کلان پترول افزود : در حال بازنگری در شرح شغل، وظایف و ساختار سازمانی این حوزه هستیم.

طبیعتا با تقویت زیرساخت که فراهم کننده حضور حداکثری و موثر حوزه حقوقی در تصمیمات باشد این مهم تحقق خواهد یافت.

میثم رحمانی پناه افزود : ضرورت تطبیق کلیه اقدامات با قوانین و مقررات اجتناب ناپذیر بوده و تمام مدیران در حوزه های مختلف نیز خواهان مراقبت از هرگونه تصمیم با لحاظ قواعد آمره هستند تا هم خودشان و هم سازمان صیانت گردند.

مدیر حقوقی، بازرسی و امور قراردادهای پترول  در خصوص ارزیابی مدیران حوزه امور حقوقی و قرارداد های شرکت های تابعه پترول گفت : تقویت بنیه علمی و عملی می بایست جزو برنامه های جاری مدیران باشد و ما نیز برای آن برنامه ریزی کرده ایم، نگاه جناحی در پترول جایگاهی ندارد و صرفا نحوه عملکرد مدیران ضامن بقای آنها است که به صورت نوبه ای کارنامه مدیران بررسی خواهد شد.

مدیران حقوقی شرکت های تابعه نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، خواستار استمرار آن و برگزاری نشست های مشترک با دیگر حوزه های مرتبط شدند.

 

روابط عمومی پترول

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید