مدیرعامل فولاد مبارکه در افتتاحیه نمایشگاه فولاد ۱۴۰۱:

راهبرد فولاد مبارکه تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر است

راهبرد فولاد مبارکه تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر است
کدخبر : 41953

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: تولید محصولات جدید از راهبردهای امروز فولاد مبارکه است و در تلاشیم تا محصولاتی جدیدی با ارزش افزوده بالاتری را برای رفع نیاز کشور تولید کنیم.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهارکرد: با استعانت از خداوند متعال و با همت و دانش جوانان این مرز و بوم برای شکستن تحریم‌ها، در سنوات گذشته دستاوردهای ارزشمندی را در صنعت فولاد شاهد بودیم.

وی افزود: صنعت فولاد از صنایع مادر است و دشمن نیز به خوبی این را می‌داند که اگر این صنعت قوت بگیرد، استقلال و خودکفایی آن کشور افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل صنعت فولاد از اولین صنایعی بود که در ابعاد مختلف مورد تحریم قرار گرفت.

تولید محصولات جدید بدون حضور یک کارشناس خارجی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروز کلیه محصولات فولادی مورد نیاز کشور در حال تولید بوده و محصولاتی ازجمله ورق‌های الکتریکی، فولادزنگ‌نزن و... که دانش تولید آن در گذشته وجود نداشت، طی ماه‌های گذشته و در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در قالب تولید تختال در شرکت فولاد مبارکه به تولید رسیده که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده‌ای نزدیک، ورق این محصولات مهم و استراتژیک توسط فولاد مبارکه تولید خواهد شد.

وی اذعان داشت: تولید این محصولات و بسیاری از دستاوردهای دیگر، نتایج تلاش متخصصان داخلی است و دستاوردهای بزرگی است که بدون حضور حتی یک کارشناس خارجی و با استفاده از تجهیزات موجود در کشور حاصل شده است.

‌اعتباربخشی فولاد مبارکه به دانش‌بنیان‌ها

طیب‌نیا تأکید کرد: در چنین نمایشگاه‌هایی، دستاوردهای جوانان این مرز و بوم در حوزه‌های مواد مختلف نظیر مواد مصرفی، نسوزها و به‌طور کلی در حوزه‌هایی که ما ۱۰۰ درصد وابسته بوده‌ایم ارائه می‌شود که این امر باعث افتخار ماست و همه مردم را به آینده امیدوارتر خواهد کرد.

وی عنوان داشت: فولاد مبارکه همان‌طور که در توسعه و تولید پیشتاز بوده، در عرصه‌هایی مانند حمایت از جریان دانش‌بنیان و بوم‌سازی در کشور نیز پیشتاز بوده و هست؛ بسیاری از شرکت‌هایی که محصولی بومی‌سازی شده، کار خود را برای نخستین بار تحت حمایت فولاد مبارکه آغاز کرده‌اند؛ برخی از این شرکت‌ها که در نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۴۰۱ نیز حاضر هستند، به این نکته اذعان دارند که پس از به‌کارگیری تولیدات آن‌ها در فولاد مبارکه، مجموعه‌های دیگر محصولات این شرکت‌ها را مورد قبول قرار داده‌اند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه یکی از تولیدکنندگان مطرح فولاد در سطح منطقه بوده و محصولات متنوعی را تولید می‌کند، این در حالی است که تولید محصولات جدید، ریسک و هزینه بالایی دارد اما فولاد مبارکه خطرپذیری آن را قبول می‌کند تا پیشرفت حاصل شود.

راهبرد فولاد مبارکه تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر است

وی اضافه کرد: شاید در ابتدا کسی فکرش را هم نمی‌کرد که فولاد مبارکه بتواند با تجهیزات و دانش فنی موجود در کشور به تولید تختال فولاد زنگ‌نزن دست پیدا کند اما امروز شاهد تولید موفقیت‌آمیز این محصول مهم هستیم و در ادامه نیز تولید گریدهای مختلف دیگری را در دستور کار داریم؛ تولید محصولات جدید از راهبردهای امروز فولاد مبارکه است و در تلاشیم تا محصولاتی جدیدی با ارزش افزوده بالاتری را برای رفع نیاز کشور تولید کنیم.

طیب‌نیا بیان داشت: دشمنان نقاط ضعف و قوت ما را رصد می‌کنند و در تلاش هستند تا با تمرکز بر نقاط ضعف به نحوی موفقیت‌های ما را سرکوب کرده و از همان ناحیه به کشور آسیب بزنند؛ هجمه‌هایی که به فولاد مبارکه وارد شده نشان می‌دهد که این شرکت در مسیر درستی قرار دارد چراکه این مسیر با پاک‌دستی و با استفاده از دانش و تخصص جوانان و نخبگان کشور و زیرساخت‌هایی که سال‌ها بر آن سرمایه‌گذاری شده، در حال تلاش و فعالیت همه‌جانبه و شبانه‌روزی جهت اعتلای صنعت کشور است.

افزایش تولید فولاد مبارکه همزمان با رکود بازار جهانی فولاد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: ما امروز وظیفه داریم که در فولاد مبارکه به عنوان پیشران توسعه خبرهای خوشی را برای مردم داشته و کارهای بزرگی را رقم بزنیم که این اتفاق در حال وقوع است.

وی ابراز داشت: این روزها که شاهد رکود بازار جهانی فولاد هستیم، فولاد مبارکه در حال افزایش تولید و عرضه محصولات جدید به بازار است تا امید را به جامعه تزریق کند؛ در این در حالی است که صنعت کشور در اوج تحریم‌های ظالمانه به سر می‌برد.

طیب‌نیا در پایان متذکر شد: فولاد مبارکه وظیفه خود می‌داند که بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را برای استفاده در صنایع مختلف از جمله صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و... تولید کند؛ این شرکت با توسعه‌هایی که در زمینه راه‌اندازی خط نورد گرم شماره ۲، ورق سرد، ورق رنگی و... انجام داده و ظرف ۲ تا ۳ سال آینده فولاد مبارکه اتفاقات بسیار بزرگ و ارزشمندی را در زنجیره فولاد در کشور رقم می‌زند تا کشور در این زمینه از واردات بی‌نیاز شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید