معاون خرید فولاد مبارکه در نمایشگاه فولاد ۱۴۰۱:

فولاد مبارکه فرصت آزمون و خطا را برای دانش‌بنیان‌ها فراهم کرده است

فولاد مبارکه فرصت آزمون و خطا را برای دانش‌بنیان‌ها فراهم کرده است
کدخبر : 41962

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه گفت: ما این فرصت را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده‌ایم تا اقداماتشان را در محیط بزرگ صنعتی فولاد مبارکه آزمایش کرده و آزمون و خطا کنند.

مصطفی عطایی‌پور، معاون خرید شرکت فولاد مبارکه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد با اشاره به اقدامات فولاد مبارکه در زمینه بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: از سال ۱۳۸۰ که واحدی با عنوان واحد بومی‌سازی در شرکت فولاد مبارکه تشکیل شد، بومی‌سازی قطعات و تجهیزات شکل جدی‌تر به خود گرفت و امروز با افتخار شاهد پیشرفت شرکت‌هایی هستیم که در ابتدای راه ساختار کوچکی داشتند اما با حمایت فولاد مبارکه به دفاتر فنی پرقدرتی مبدل شدند تا نیاز ما به قطعات و تجهیزات روز دنیا را تأمین کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز در شرکت فولاد مبارکه توسط دفاتر فنی تولید می‌شود، افزود: باید بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای بومی‌سازی در فولاد مبارکه استفاده کنیم؛ در حال حاضر محصولاتی ازجمله پودر قالب، چسب‌های قالب و دریچه‌های کشویی مورد نیاز فولاد مبارکه از سوی این شرکت‌ها تأمین می‌شود.

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: ما این فرصت را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده‌ایم تا اقداماتشان را در محیط بزرگ صنعتی فولاد مبارکه آزمایش کرده و آزمون و خطا کنند؛ همچنین برای آنان این فرصت فراهم شده تا تجربیات خود را با دفاتر فنی موجود در فولاد مبارکه به اشتراک بگذارند.

وی با بیان این که حمایت از تولیدات تکنولوژیک در دستور کار فولاد مبارکه است، ابراز داشت: این امر به منظور تأمین ۱۰۰ درصدی تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور است.

عطایی‌پور در پایان با اشاره به سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد ۱۴۰۱ بیان کرد: این رویداد می‌تواند ظرفیت قابل توجهی برای به اشتراک‌گذاری دستاوردهای شرکت‌های فولادی باشد و در این زمینه شرکت‌های بزرگ صنعت فولاد کشور می‌توانند کمک قابل توجهی به صنایع کوچک داشته باشند.

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید