وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با رسانه ملی:

جرایم موتورسیکلت سواران فاقد بیمه نامه بخشوده می شود

جرایم موتورسیکلت سواران فاقد بیمه نامه بخشوده می شود
کدخبر : 42044

در کشور ما بیش از دوازده میلیون موتورسیکلت وجود دارد اما تنها دو میلیون از این آمار از مزیت بیمه شخص ثالث بهره می برند.

دکتر احسان خاندوزی که در بخش خبری رسانه ملی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: از ۱۵ آبان تا ۱۳ آذر تمامی جرایم بیمه نامه های شخص ثالث در سال های گذشته به صورت کامل بخشوده خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت خدمات بیمه شخص ثالث، تصریح کرد: این میزان از بخشودگی جرایم قطعا بار مالی بسیاری را برای دولت و صنعت بیمه به دنبال دارد اما به دلیل اهمیت موضوع به پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی این بخشودگی در نظر گرفته شده است.

وی فاصله زمانی تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران و روز ملی صنعت بیمه را زمان بهره مندی دارندگان موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی از این بخشودگی جرایم عنوان کرد و اظهار داشت: درک شرایط معیشتی آحاد جامعه و توسعه فرهنگ بیمه ای از انگیزه های بخشش جرایم موتورسیکلت سواران فاقد بیمه به شمار می آید.

شایان ذکر است که بیمه شخص ثالث تنها بیمه نامه اجباری در کشور است که در صورت استنکاف دارنده وسیله نقلیه موتوری از تهیه آن مشمول جریمه خواهد شد.

گفتنی است موضوع بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث در بازه های زمانی محتلف به پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مجمع عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی اجرا می شود و بر اساس آن کلیه جرایم موتور سیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه نامه شخص ثالث با شرط نداشتن بیمه نامه و تهیه بیمه نامه با مدت اعتبار یک ساله، مورد بخشودگی قرار می گیرد.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید