در گردهمایی روابط عمومی‌های آموزش و پرورش استان اصفهان به میزبانی فولاد مبارکه مطرح شد؛

استقبال وزارت آموزش و پرورش از اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای برگزاری «اردوهای راهیان پیشرفت»

کدخبر : 42231

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای برگزاری اردوی راهیان پیشرفت استقبال کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش برگزاری بازدید دانش‌آموزان از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به طور جدی در دستور کار خود قرار می‌دهد.

گردهمایی روابط عمومی‌های آموزش و پرورش استان اصفهان، روز یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه با حضور مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی مناهی معاون فرهنگی مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی مسئول امور استان‌های مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و 50 نفر از مسئولین روابط عمومی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان به میزبانی فولاد مبارکه در سالن مرکز تحقیقات این شرکت برگزار شد که طی آن مدعوین این گردهمایی از خطوط تولید فولاد مبارکه دیدن کردند و از نزدیک با مراحل تولید محصولات فولادی آشنا شدند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی تشریفات اداری، مدیریت سایت و پرتال، خبرنویسی و فن بیان از دیگر برنامه‌های جانبی این گردهمایی بود.

 

محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در این گردهمایی ضمن گرامیداشت 12 آبان سالروز حضور پربرکت مقام معظم رهبری در این شرکت و 13 آبان به‌عنوان روز دانش‌آموز اظهار کرد: مایه مباهات است که امروز در خط مقدم جهاد اقتصادی کشور میزبان روابط عمومی‌های آموزش و پرورش استان اصفهان هستیم.

وی با بیان این که حضور پربرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در 12 آبان‌ماه ۱۳۸۰ در فولاد مبارکه نشان از جایگاه و اهمیّت فعالیت این مجموعه در کشور است، افزود: فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی و اقتصادی کشور، مولود انقلاب اسلامی و زاییده سال‌های خون و حماسه، در سال 1360 و در اوج سال‌های بحران کشور، جنگ و ناامنی‌های داخلی و تحریم‌های اقتصادی با آینده‌نگری و نگاه استراتژیک مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی کلنگ‌زنی شد.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مسئولین جمهوری اسلامی در سال 1360 این آینده‌نگری را داشتند که بالاخره روزی جنگ تحمیلی به پایان خواهد رسید و فولاد مبارکه را می‌توان به‌عنوان ابزار اقامه قسط و رساندن مردم به شرایط خوب زندگی ایجاد کرد تا در حوزه اقتصاد و صنعت کشور اتفاقات امیدآفرینی محقق شود و نهایتاً در اوج سختی‌ها، مشکلات و بذرهای ناامیدی که توسط دشمنان افکنده می‌شد، فولاد مبارکه را ساختند.

افزایش 30 برابری توان تولید فولاد در کشور

وی اذعان داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سالیانه تنها زیر یک میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شد اما در حال حاضر این عدد به سالیانه ۳۰ میلیون تن رسیده که یک‌سوم این میزان در گروه فولاد مبارکه به تولید می‌رسد.

براتی با بیان این که توانایی تولید فولاد هر کشور به‌عنوان شاخص‌ توسعه آن کشور محسوب می‌شود و ایران در رتبه دهم تولید فولاد جهان قرار دارد، تصریح کرد: برای ساخت مجموعه فولاد مبارکه، کلیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز از دیگر کشورهای جهان تأمین می‌شد و این در حالی است که امروز با اعتماد به جوانان این مرز و بوم، بیش از ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه بومی‌سازی شده و به دست متخصصان داخلی کشور ساخته می‌شود که این امر باعث افتخار و سربلندی ایران اسلامی است.

تحقق یک‌سوم ارزآوری کشور در دوران تحریم توسط فولاد مبارکه

وی با بیان این که بیش از 4 هزار قطعه و تجهیز طی‌ سال‌های گذشته در فولاد مبارکه بومی‌سازی شده و این شرکت سهم 1.5 درصدی در تولید ناخالص ملی دارد، ادامه داد: یک‌سوم ارزآوری کشور در دوران تحریم توسط فولاد مبارکه محقق شد و این شرکت بزرگترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بوده است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در مصرف آب به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین فولادساز جهان است و به ازای هر تن تولید فولاد، تنها 2.2 مترمکعب آب مصرف می‌کند و این در حالی است که میانگین این عدد در جهان 4.5 تا 5 مترمکعب به ازای هر تن تولید فولاد است.

نقش نظام تعلیم و تربیت کشور بیش از پیش به چشم می‌آید

وی با بیان این که عمده میزان مصرف آب فولاد مبارکه از طریق ایجاد شبکه جمع‌آوری پساب 9 شهرستان اطراف این شرکت و بازچرخانی آب صورت می‌گیرد، تأکید کرد: فولاد مبارکه دارنده بزرگترین تصفیه‌خانه پساب خاورمیانه است.

براتی عنوان داشت: هرگاه اتفاق یا بحرانی در کشور به وقوع می‌پیوندد، نقش‌ برخی از سازمان‌ها پررنگ‌تر می‌شود، حوزه تعلیم و تربیت همواره در معرض توجه و دارای اهمیت بوده و امروز نقش نظام تعلیم و تربیت کشور بیش از پیش به چشم می‌آید و لازم است برنامه‌ریزی‌های خاص و ویژه‌ای در این حوزه محقق شود.

اعلام آمادگی برای میزبانی از دانش‌آموزان جهت بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه

وی با بیان این که نقش آموزش و پرورش در جهاد تبیین بیش از نقش دیگر ارگان‌ها به چشم می‌آید، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی چند روز پیش خود فرمودند نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است، بنابراین جوان ایرانی باید جایگاه و نقش خود در این نظم را پیدا کند.

براتی از اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای میزبانی از دانش‌آموزان سراسر کشور جهت بازدید از خطوط تولید این شرکت خبر داد و گفت: در این راستا درصدد یاری‌رساندن به آموزش و پرورش در مسیر جهاد تبیین هستیم تا این مجموعه نیز بتواند با برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌های مناسب، اتفاقات ویژه‌ای را رقم بزند.

برنامه‌ریزی برای تحقق جهاد تبیین با آغاز نهضت بازدید از فولاد مبارکه

وی با تأکید بر ضرورت انعکاس فعالیت‌ها و پیشرفت‌های صنعت کشور به‌ویژه فولاد مبارکه متذکر شد: قطعات و تجهیزات این شرکت به دست جوانان همین مرز و بوم و از خروجی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی بومی‌سازی و ساخته شده است اما این دستاوردها به درستی روایت نشده و در میان هجمه‌های متعدد رسانه‌ای مورد غفلت قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با بیان این که بازدید دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان از شرایط سخت تولید در فولاد مبارکه قطعاً خاص و ویژه خواهد بود، یادآور شد: ما با تعریف نهضتی با عنوان «نهضت بازدید از فولاد مبارکه»، برنامه‌ریزی‌های لازم برای جهاد تبیین را انجام داده‌ایم.

حرکت مردم در 13 آبان‌ماه نشان داد که دشمن در محاسبات خود اشتباه کرده

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این مراسم از فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: در روز 13 آبان‌ماه امسال همه شاهد حماسه‌آفرینی بزرگ مردم عزیز ایران اسلامی بودند.

وی با بیان این که در طول تاریخ جمهوری اسلامی روزهای به‌یادماندنی زیادی داریم که در بسیاری از آن‌ها مردم پیشتازتر و جلوتر از مسئولین حرکت کردند، افزود: حرکت مردم در 13 آبان‌ماه امسال نشان داد که دشمن در محاسبات خود همچون گذشته اشتباه کرده و در این اشتباه خود باقی خواهد ماند.

دهه هشتادی‌ها سربازان تمدّن نوین اسلامی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تحقق تمدن نوین اسلامی در جهان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سربازان این تمدن را دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها می‌دانند؛ دشمن روی نوجوانان سرمایه‌گذاری و از خلأهایی مثل بی‌توجهی به مسائل فرهنگی که در دوره‌های قبلی در آنان ایجاد شده بود، سوء استفاده کرد.

وی ادامه داد: اعتقادات، باورمندی دینی و توجه مردم به ارزش‌های انقلابی بسیار عمیق از این حرف‌هاست که در مقابل دشمن مغلوب شوند که در این راستا باید تلاش کنیم تا هیچ دانش‌آموزی در اردوگاه دشمن قرار نگیرد چراکه در دوره‌ای قرار داریم که شاهد افول استکبار جهان هستیم.

تمدّن نوین اسلامی با نقش‌آفرینی دانش‌آموزان محقق خواهد شد

ابراهیمی تأکید کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نظم نوین دیگری اتفاق خواهد افتاد که در آن کدخدای جهان آمریکا نخواهد بود، اسلام عزیزتر خواهد شد و تمدن اسلامی گسترش خواهد یافت؛ آمریکا از چند سال گذشته نقشه خاورمیانه جدید را ترسیم کرد و در بسیاری از کشورهای خاورمیانه اعم از سوریه و یمن مشکلاتی را به وجود آورد اما رهبر معظم انقلاب فرمودند تغییراتی اتفاق می‌افتد ولی خاورمیانه جدیدی که دشمن می‌خواهد، محقق نخواهد شد و رژیم جعلی صهیونیستی 25 سال آینده خود را نخواهد دید.

وی با بیان این که تفکر جمهوری اسلامی در بسیاری از کشورهای خاورمیانه حاکم شده است، یادآور شد: قطعاً آمریکا و استکبار جهانی از این مسأله نگران است؛ تمدّن نوین اسلامی به دست پرفروغ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی و همّت دانش‌آموزان محقق و آماده انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد شد.

روابط عمومی مهمترین رکن جهاد تبیین است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که روابط عمومی مهمترین رکن جهاد تبیین است، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد تبیین هم واجب فوری و هم واجب عینی است و اگر بخواهیم جهاد تبیین را در نهادها و سازمان‎ها ایجاد کنیم، شایسته‌تر از روابط عمومی‌ها وجود ندارد چراکه واسطه بین مردم و مسئولین، اثرگذار روی افکار عمومی و تأثیرگذار بر تصمیم‌سازی‌ها هستند.

وی با اشاره به جامعه هدف آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: در استان اصفهان بیش از یک میلیون دانش‌آموز، حدود ۴۵۰ هزار نوآموز پیش از دبستان، ۱۱۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته و گروه‌های دیگری مثل آموزشگاه‌های علمی، مجموعاً نزدیک به ۲ میلیون نفر مستقیماً با آموزش و پرورش مرتبط هستند.

اثرگذاری آموزش و پرورش از طریق روابط عمومی این مجموعه

ابراهیمی بیان کرد: اگر بخواهیم از طریق نهادی، اثرگذاری آموزش و پرورش را پایدار و ماندگار قرار دهیم، مهمترین نهاد، روابط عمومی‌ آموزش و پرورش است چراکه جایگاه والایی دارند، بنابراین باید خود را بزرگ بدانند؛ اثرگذاری روابط‌عمومی‌ها از بسیاری از واحدها بالاتر است چون در عصر ارتباطات قرار داریم.

وی با بیان این که هویت ویژه روابط عمومی باید با عظمت بیشتری شناخته شود، افزود: انعکاس اطلاعات، اخبار و تبیین توسط روابط‌عمومی‌های آموزش و پرورش در دولت سیزدهم قابل تقدیر است؛ امسال، سال تحصیلی بسیار خوبی را آغاز کردیم، به‌گونه‌ای که با افتخار اعلام می‌کنیم که پس از چندین سال فعالیت تمامی مدارس استان اصفهان در نخستین دقایق آغاز شد و این اتفاق بی‌نظیری بود.

اردوهای راهیان پیشرفت را در فولاد مبارکه برگزار می‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حضور پرافتخار و پرشکوه مردم و دانش‌آموزان در راهپیمایی دشمن‌شکن ۱۳ آبان‌ماه سال جاری در اصفهان به لطف خداوند متعال و با تلاش روابط عمومی‌های آموزش و پرورش این استان بود؛ دشمن تمایل دارد نوجوانان ما از هویت دینی، انقلابی و ایرانی تهی شوند تا در مرحله بعدی هویت غربی و سکولار را در وجود آنان بارور کند.

وی با بیان این که جهاد تبیین را باید با نظاره‌گری عینی پیشرفت‌های جامعه آغاز کنیم، خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت را آغاز کرده‌ایم و در این راستا تفاهمنامه‌ای را منعقد خواهیم کرد و در شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز این برنامه را برگزار خواهیم کرد.

اگر جهادگری تلاشگران فولاد مبارکه نبود، در مقابل تحریم‌های فلج‌کننده تاب مقاومت نداشتیم

ابراهیمی عنوان داشت: افق ما این است که با ۳۶ هزار نفر در مراکز صنعتی، علمی و پژوهشی استان اصفهان، به نیت ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید استان اصفهان دیدار کنیم و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحت عنوان «اردوهای راهیان پیشرفت» در شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کنیم.

وی تأکید کرد: قطعاً اگر جهادگری تلاشگران فولاد مبارکه نبود ما در مقابل تحریم‌های فلج‌کننده تاب مقاومت نداشتیم؛ دشمن درصدد این بوده که کمر اقتصاد ایران را بشکند و صادرات نفت ایران را متوقف کنند اما جمهوری اسلامی بدون یک قدم عقب‌نشینی از مواضع خود به هر میزان و به هر نقطه‌ای که بخواهیم نفت صادر می‌کنیم.

درصدد پیوند مستقیم میان علم و صنعت هستیم

مصطفی بابایی سارویی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: از حسن انتخاب اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در انتخاب شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان محل برگزاری این گردهمایی تشکر می‌کنم چراکه ما درصدد پیوند مستقیم میان علم و صنعت هستیم.

وی از انعقاد قرارداد برای ساخت 32 هنرستان همجوار صنعت خبر داد و افزود: عملیات ساخت بخشی از این 32 هنرستان به مرحله اجرا درآمده و طی مدت کوتاهی شاهد درصد قابل توجهی از پیشرفت فیزیکی آن‌ها بوده‌ایم که در حوزه دانش‌آموزی و مهارت‌آموزی اتفاق بسیار مهمی است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر رویکرد در ایجاد هنرستان‌ها خاطرنشان کرد: به‌جای ایجاد کارگاه‌های آموزشی در هنرستان‌ها، این مراکز مهارت‌آموزی را در قلب صنعت احداث می‌کنیم تا دانش‌آموز پس از کارورزی و یادگیری مهارت در همان صنعت، بهترین گزینه برای اشتغال در همان صنعت باشد چراکه هیچ نیرویی متخصص‌تر از آن هنرآموز نخواهد بود.

استقبال از اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای برگزاری «اردوهای راهیان پیشرفت»

وی اذعان داشت: اردوی راهیان پیشرفت به صورت رسمی با حضور رئیس‌جمهور، و 200 تن از نخبگان علمی، مدال‌آوران المپیادی، ورزشی و فعالان حوزه‌های قرآنی و فرهنگی روز 13 آبان‌ماه امسال با هدف جهاد تبیین در اردوگاه شهید باهنر آغاز شد و این اردو در بخشی از مراکز صنعتی مهم کشور نیز برگزار شد؛ هدف اصلی این اردو تحقق جهاد تبیین و ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی طی 43 سال گذشته در حوزه صنعت به دانش‌آموزان است.

بابابی از اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای برگزاری اردوی راهیان پیشرفت استقبال کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش برگزاری بازدید دانش‌آموزان از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به طور جدی در دستور کار خود قرار می‌دهد.

هم‌افزایی از درون، تعامل با بیرون

وی با بیان این که ما در عرصه یک جهاد قرار داریم، ادامه داد: مقام معظم رهبری رسماً در حوزه جهاد تبیین و جنگ رسانه‌ای فرمان صادر کرده‌اند و دستوری از این مستقیم‌تر در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای و جهاد رسانه‌ای نداریم؛ هر کسی که تریبونی در دست دارد باید در این جهاد قدم بگذارد، روابط عمومی همه ادارات آموزش و پرورش دارای این تریبون هستند و باید در این مسیر از آن استفاده کنند چراکه آموزش و پرورش بزرگترین شبکه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در کشور را داریم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: غالب همکاران ما در روابط عمومی ها را نیروهای جوان، کاربلد و باانگیزه در حوزه رسانه تشکیل می‌دهند که البته این ظرفیت نیازمند هم‌افزایی دارد؛ هم‌افزایی از درون، تعامل با بیرون شعار وزیر محترم آموزش و پرورش است.

پویش «سلام فرمانده» نتیجه هم‌افزایی ظرفیت روابط‌عمومی‌های آموزش و پرورش

وی عنوان داشت: اگر در ظرفیت عظیم روابط عمومی‌های آموزش و پرورش هم‌افزایی صورت گیرد اتفاقات بزرگی نظیر نهضت سرود و پویش «سلام فرمانده»، «جانم فدای ایران، لبیک یا خامنه‌ای» و «رفیق شهیدم» رخ می‌دهد و در ذیل آن بزرگترین همایش‌ها و اجتماعات مردمی شکل گرفت.

بابایی تصریح کرد: هرموقع صحبت از نظام تعلیم و تربیت می‌کنیم متأسفانه هیچ‌گاه از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش صحبت نمی‌کنیم؛ ظرفیت انبوه آموزش و پرورش باید در خدمت تولید و توزیع انبوه توسط روابط‌عمومی‌ها قرار گیرد.

رتبه‌بندی معلمان در مراحل پایانی

وی با اشاره به جامعه هدف آموزش و پرورش کشور ابراز داشت: آموزش و پرورش با 16 میلیون دانش‌آموز، 32 میلیون خانواده دانش‌آموز، بیش از یک میلیون معلم شاغل و بازنشسته دارای بزرگترین جامعه مخاطب کشور است؛ جامعه ذینفعان آموزش و پرورش کشور به ۵۰ میلیون نفر می‌رسند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: بحث رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال با پیگیری شخص رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش، علی‌رغم سختی‌های فراوانی که داشت، به نقاط خوبی رسیده و در مراحل پایانی قرار دارد.

ارائه سند راهبردی تحولی مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت در آموزش و پرورش

وی آغاز اقدامات برای برقراری بیمه فرهنگیان و توزیع تغذیه دانش‌آموزان پس از سال‌ها توقف را از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اعلام کرد و متذکر شد: طی ۱۱ ماه گذشته، کلنگ‌زنی ۲ هزار و 100 فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در کشور صورت گرفته که از این تعداد، هزار و 170 فضا تحویل داده شده و مابقی نیز تا پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد تا طی یک سال به میزان 50 درصد به ظرفیت ورزشی درون‌مدرسه‌ای کشور افزوده شود.

بابایی بیان کرد: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار و به‌عنوان نخستین مرکز اطلاع‌رسانی در دولت سیزدهم، سند راهبردی تحولی مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی را ارائه کرده و بیش از ۴ ماه متخصصین مربوطه روی این سند کار کارشناسی انجام دادند و پس از ۴۰ ویرایش توانستیم آن را نهایی و به نقطه قابل اتکایی برسانیم.

سرلوحه قرار دادن اصل صداقت نسبت به اقناع افکار عمومی

وی با بیان این که این سند دارای چند هدف اصلی است، ادامه داد: اقناع، راهبرد اصلی ما در دوره جدید است که در تمام جهات تلاش کرده‌ایم با سرلوحه قرار دادن اصل صداقت، نسبت به اقناع افکار عمومی چه در حوزه معلمین و چه در حوزه دانش‌آموزان، اقدام کنیم؛ کلیه اقداماتی که در چند وقت اخیر پیگیری کردیم و انجام دادیم نیز در همین راستا بوده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پایان ابراز کرد: راهکار محوری ما در این حوزه شبکه‌سازی است، آنچه که باعث موفقیت ما شده ایجاد یک سیاست واحد بوده است.

 

روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید