خاندوزی:

دولت از صندوق املاک به صورت گسترده استفاده خواهد کرد

دولت از صندوق املاک به صورت گسترده استفاده خواهد کرد
کدخبر : 42706

وزیر اقتصاد با اشاره به ایجاد چشم‌انداز مثبت در زمینه مسکن خانوار با ایجاد سازوکار صندوق‌های املاک و مستغلات گفت: بهتر است بانک‌ها نیز از صندوق املاک و مستغلات برای نقد کردن دارایی‌های خود استفاده کنند و دولت نیز به زودی از این ابزار استفاده گسترده خواهد کرد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از صندوق املاک و مستغلات که در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از عملیاتی شدن این ابزار اظهار کرد: اکنون در کشور شاهد کاهش توانمندی خانواده‌ها برای خرید مسکن هستیم و تاکنون در این زمینه هیچ چشم‌اندازی وجود نداشت.

او با بیان اینکه از منظر مردم و خانوارها همواره مشکل ورود سرمایه‌های خرد به حوزه بازار مسکن وجود داشته، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان از آن دارد که بیش از یک سوم یعنی نزدیک به ۴۰ درصد هزینه خانوارها در بخش مسکن صرف می‌شود و در زمینه عرضه مسکن، سال‌هاست عقب‌ماندگی وجود داشته و دسترسی مردم دشوار شده است.

او با بیان اینکه اکنون با تلاش مسئولان و نیز راه‌اندازی این ابزارها چشم‌انداز مثبتی در زمینه مسکن خانوارها ایجاد شده، تصریح کرد: بهتر است بانک‌ها از صندوق املاک و مستغلات برای نقد کردن دارایی‌های خود استفاده کنند و دولت نیز به زودی از این ابزار استفاده گسترده خواهد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به مزایای استفاده از صندوق املاک و مستغلات اشاره کرد و گفت: نخستین فایده صندوق املاک و مستغلات این است که سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت تدریجی سرمایه‌های خود را وارد حوزه مسکن کنند.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید