رییس‌کل سازمان امور مالیاتی:

نظام مالیاتی گرانیگاه مقاوم‌سازی اقتصاد کشور

نظام مالیاتی گرانیگاه مقاوم‌سازی اقتصاد کشور
کدخبر : 43060

افتتاحیه نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ۲۳ آبان ماه با موضوع «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» در سازمان امور مالیاتی برگزار شد.

دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی، در افتتاحیه نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی نقشی اساسی در مقاوم سازی اقتصاد کشور دارد، گفت: از نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی انتظار داریم در نشست‌های تخصصی خود به مسائل اصلی سازمان، از جمله حسابرسی مبتنی بر ریسک، شیوه اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه‌های خالی، بپردازد و توصیه‌های سیاستی کارگشایی ارائه دهد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نظام مالیاتی در قوام یافتن اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی، نقشی بسیار حیاتی دارد و از این جهت یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصاد کشور محسوب می‌شود، گفت: امیدواریم با گفتگوهایی که در این مجموعه نشستها تحت راهبری اندیشکده اقتصاد مقاومتی برگزار می شود به نتایج کاربردی سیاستی مناسبی دست پیدا کنیم که به اصلاح رویه ها و رویکردها در نظام مالیاتی منجر شود.

دکتر منظور نظام مالیاتی را یکی از گرانیگاه‌های اصلی مقاوم سازی اقتصاد دانست و اظهار داشت: بیشترین آسیب پذیری اقتصاد از تکانه های خارجی و فشارهایی است که به تامین مالی دولت وارد می‌شود و تلاش می‌شود دولت را در ارایه خدمات و انجام وظایف خود دچار مشکل و نارسایی کند.

وی افزود: بنابراین اگر مجموعه این نشست ها به این منجر شود که بتوانیم دولت را به سویی هدایت کنیم که بار کامل تامین مالی از منابع درونزای داخلی تامین شود، هرگونه فشار و تکانه خارجی را می‌توانیم کم اثر کنیم.

 

اینتا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید