یک نماینده مجلس:

فاصله نرخ ارز نیما و آزاد، ضد تولید ملی و رانت‌زا است

فاصله نرخ ارز نیما و آزاد، ضد تولید ملی و رانت‌زا است
کدخبر : 43151

محمد خدابخشی گفت: با فاصله گرفتن قیمت ارز نیمایی با بازار آزاد بار دیگر اقتصاد ایران با همان چالش‌های قبلی در دوره ارز ۴۲۰۰ تومانی مواجه شده و ضمن آنکه به تولید آسیب خواهد زد، بار دیگر منجر به توزیع رانت می‌شود.

محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس در رابطه با اختلاف قیمت ارز در سامانه نیما و بازار آزاد گفت: دولت با تدبیر درست باید نرخ نیما را به نرخ ارز بازار آزاد نزدیک کرده و همچنین تعادل در ورود و خروج ارز را ایجاد و نرخ‌ ارز را کنترل کند.

به گفته این نماینده مجلس؛ با مدیریت صحیح، ارزش پول ملی حفظ شده و خلاهای قانونی را مجلس با همکاری دولت رفع خواهد کرد. با فاصله گرفتن قیمت ارز نیمایی با بازار آزاد بار دیگر اقتصاد ایران با همان چالش‌های قبلی در دوره ارز ۴۲۰۰ تومانی مواجه شده و ضمن آنکه به تولید آسیب خواهد زد، بار دیگر منجر به توزیع رانت می‌شود.

خدابخشی در ادامه تصریح کرد: با کاهش فاصله نرخ ارز آزاد و نیمایی و تک نرخی شدن ارز در اقتصاد کشور شاهد حذف رانت، مشخص شدن تکلیف صنایع در آینده، ایجاد شفافیت در بازار و پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد برای فعالان اقتصادی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: برخی تصمیم گیری‌ها نباید چشم انداز مبهمی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و تاثیر منفی روی شاخص‌های اقتصادی بگذارد.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید