مدیرعامل «ومعادن» از پروژه‌های نیروگاهی هلدینگ پویا انرژی بازدید کرد

نخستین طرح پیشران پیشرفت، در آستانه افتتاح

نخستین طرح پیشران پیشرفت، در آستانه افتتاح
کدخبر : 43171

دکتر اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، روز سه‌شنبه، ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ به همراه جمعی از مدیران مجموعه، از پروژه‌های شرکت تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه در استان سمنان بازدید کرد.

بازدید کنندگان ضمن دیدار از پروژه احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی پویا انرژی سمنان که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد از نزدیک در جریان روند پیشرفت این طرح قرار گرفتند.

ساخت این نیروگاه از سال ۹۹ توسط شرکت پویا انرژی از زیرمجموعه های هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

در ادامه مدیرعامل «ومعادن» و هیأت همراه از پروژه توسعه نیروگاه گازی شهید باکری سمنان بازدید کردند.

محمد زمان جلویان، مدیرعامل پویا انرژی در این بازدید در توضیح روند اجرای پروژه گفت: این طرح شامل دو نیروگاه گازی با ظرفیت تولید مجموعاً ۳۶۶ مگاوات برق است که به ظرفیت قبلی نیروگاه افزوده می شود و برای اجرای آن حدود ۸۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده و متخصصین توانمند داخلی در قالب شرکت مپنا، طراحی و اجرای آن را به عهده دارند.

وی افزود : فاز اول این نیروگاه ۱۸۰ روز زودتر از موعد قرارداد تحویل داده‌شده است که از حیث سرعت به‌نوعی رکوردشکنی در کشور به‌حساب می‌آید.

جلویان افزود: تولید فعلی انرژی برق در کشور حدود ۱۲ هزار مگاوات کمتر از میزان مورد نیاز مصرف آن است و توسعه  و ارتقای بهره وری نیروگاه‌ها در حال حاضر از نیازهای اصلی کشور به ویژه در بخش صنعت به شمار می آید.

وی گفت: عمده تجهیزات اصلی مورد نیاز، تأمین و وارد نیروگاه شده است و در مراحل پایانی تجهیز آن قرار داریم.

مدیرعامل پویا انرژی از اهتمام و حمایت ویژه مدیران هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به پیشبرد طرح های حوزه انرژی و تلاش بی وقفه دست اندرکاران اجرای طرح به عنوان عوامل اصلی پیشرفت سریع این پروژه ملی یادکرد.

در ادامه مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه دومین واحد این نیروگاه هم مشابه واحد اول، زودتر از موعد قرارداد به سرانجام می‌رسد اظهار امیدواری کرد بهره برداری از پروژه در اواسط بهمن ماه سالجاری به طور رسمی آغاز گردد.

دکتر سعدمحمدی ضمن قدردانی از تمامی مدیران، مهندسان، کارگران زحمت‌کش و دست‌اندرکاران مجموعه‌های پویا انرژی و مپنا به خاطر پیشبرد سریع و متعهدانه این پروژه خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل بزرگ تأمین انرژی در کشور به ویژه برق مورد نیاز شرکتهای تولیدی و صنعتی، این کار بسیار ارزشمند است و مجموعه «ومعادن» تلاش خود را برای تأمین انرژی مورد نیاز شرکتهای زیرمجموعه خود در راستای توسعه هلدینگ و ارتقاء منافع سهامداران با جدیت ادامه خواهد داد.

مدیرعامل ومعادن افزود: در حال حاضر بررسی‌های اقتصادی و فنی لازم برای تصمیم‌گیری در خصوص افزایش راندمان و تولید برق این نیروگاه با استفاده از روش سیکل ترکیبی در جریان است که نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

در ادامه مدیران و مسئولان حاضر، به بحث و تبادل‌نظر در خصوص جوانب مختلف اجرای طرح پرداختند.

پروژه افزایش ظرفیت ۳۶۶ مگاواتی نیروگاه شهید باکری سمنان به‌عنوان نخستین پروژه از طرح های ۴۸گانه پیشرانان پیشرفت ایران به‌زودی افتتاح خواهد شد.

 

روابط عمومی «ومعادن»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید