بیمه ملت/

بیمه ملت سهم طلایی بازنشستگان

بیمه ملت سهم طلایی بازنشستگان
کدخبر : 43294

وقتی صحبت از ایام بازنشستگی می کنیم، قابل لمس ترین نگرانی این قشر که سالها تلاش کرده اند و جوانی خود را در ادارات و کارخانجات به سر منزل میانسالی و کهنسالی رسانده اند دغدغه معیشت است. معیشت یک بازنشسته یعنی هزینه های درمان، زندگی، اجاره خانه، هزینه ازدواج فرزندان و صدها خرده هزینه دیگر.

این است که همواره تلاش می کنند برای تامین ایام بازنشستگی خود ایده های سرمایه گذاری داشته باشند ، برخی زمین ، برخی طلا و سکه و ارز ، برخی سهام و برخی بیمه های مستمری و مکمل بازنشستگی را بعنوان پشتوانه انتخاب می کنند ، هر چند گروهی هم هستند که آنقدر در ایام اشتغال چاله در زندگی داشته اند که تمام توان بدست آمده خود را مصروف پر کردن آنها کرده اند.

در سال ۱۳۹۵ ، بیش از ۱۳۰هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری ، سهام شرکت بیمه ملت را در قالب تسهیلات قرض الحسنه با مساعدت صندوق بازنشستگی کشوری خریداری کردند. سهام ارزشمند بیمه ملت که از بیمه های خصوصی ، پیشرو و پر توان کشور بود و در جمع سهامداران خود از گروه معتبر خودروساری بهمن تا صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و سرمایه گذاری وابسته به تامین اجتماعی را همراه داشت .این تازه اولین گام برای تامین آینده ای امید بخش برای بازنشستگان بود.

در ادامه مسیر بیمه ملت بعنوان بیمه گر اختصاصی خانواده بزرگ بازنشستگان کشوری خدماتی را ارائه کرد که بخش عمده دغدغه های این گروه را پوشش داد و آن خرید اقساطی ، آسان و بدون ضامن انواع بیمه نامه برای خود یا فرزندان و اعضای درجه یک خانواده بود.

حالا این سهم طلایی در کنار آنکه پشتوانه مطمئنی برای سودآوری و کمک هزینه های زندگی بود، توانست بخشی از نیازهای بیمه ای بازنشستگان را هم پوشش دهد.

اما آنچه مرا به نگارش این متن واداشت بد اخلاقی های رسانه ای و غیر رسانه ای علیه بیمه ملت بود. کسی منکر این نیست باید چشم بینا بود و برای صیانت از حق الناس که همانا سهام بازنشستگان کشوری در بیمه ملت است مراقبت ویژه ای کرد.

اما این مراقبت می تواند دستمایه تخریب یک برند و به تبع آن تخریب ارزش سهام یک شرکت باشد.

چرا که هر بداخلاقی بدون در نظر گرفتن مصالح یعنی آسیب جدی به داشته های یک بازنشسته با ۳۰ تا ۳۵ سال تلاش و کوشش که حال در سنین کهنسالی بسر می برد.

و توصیه ام به متولیان بیمه ملت این است نقد ها و پیشنهادات را به دقت رصد کنید و این جایگاهی که بعنوان امین حق الناس بر عهده شماست را پاس بدارید.

فرصت خدمت به جامعه ای که موی سفید کرده اند در نظام اداری و دولتی ایران و امروز ثمره خدمت خود را با آرامش می خواهند ببینند.

 

بیمه نویس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید