در دومین روز از بیست و یکمین همایش بازرسان بانک/

تاکید رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران بر بهره گیری از شیوه ها و روش های نوین نظارت و بازرسی در بانک

تاکید رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران بر بهره گیری از شیوه ها و روش های نوین نظارت و بازرسی در بانک
کدخبر : 43421

رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در دومین روز از بیست و یکمین همایش بازرسان بانک با بیان تفاوت های نظارت در بانکداری سنتی و نوین، اظهار داشت: با تغییراتی که در زمینه نظارت، کنترل و بازرسی در بانکداری نوین صورت گرفته، استفاده از ساختار و شیوه های جدید و نوین نظارت بسیار با اهمیت است.

عباس شفیعی در این همایش که با حضور مدیران ارشد بانک برگزار شد، با تقدیر از تلاش ها و نقش موثر بازرسان در اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف بانک، اظهار داشت: شیوه‌های بازرسی به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است و امروز سیستم‌ بازرسی برخط باعث شده، از تخلفات بسیاری پیشگیری شود.

وی در ادامه با تبیین وضعیت کنونی بانک ملی ایران تاکید کرد: نقش و حضور بازرسان بانک در جهت تحقق اهداف بانک با تشویق، ترغیب، راهنمایی و آگاهی بخشی به همکاران در سراسر کشور موثر است.

شفیعی به همایش بازرسان به عنوان بزرگترین گردهمایی تخصصی در بانک اشاره کرد و گفت: تحولات بسیاری در راه است و نقش بازرسان در این تغییر و تحولات که زمینه دستاوردهای مطلوبی را به دنبال دارد چشمگیر و قابل توجه است.

وی به پیشرفت هایی که حاصل زحمات تمامی کارکنان بانک است اشاره کرد و اظهار داشت: همکاران بخش بازرسی از همکاران سختکوش و با دانشی هستند که همواره باید به دانش و معلومات خود بیافزایند تا موفق عمل کنند.

وی با بیان این که تمامی همکاران در هر شغل و مقامی باید در حفظ و پاسداری از منافع بانک و مشتریان تلاش کنند، افزود: مصمم هستیم با پیاده سازی راهبردها و دست یابی به اهداف، اعتماد در بانک را تقویت کنیم و ارتقا بخشیم که تقویت اعتماد نزد مشتریان، ذی نفعان و کارکنان بی شک به تلاش های همکاران نیازمند است و بازرسان در این راه نقش اصلی را ایفا می کنند.

وی در این همایش افزایش کسب سهم بازار در حوزه های مختلف را لازم و ضروری دانست و افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب انتظار داریم بازرسان با تلاش و افزایش دانش خود در جهت راهنمایی همکاران و یادگیری سازمانی حضور پر رنگی در بانک داشته باشند.

رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران کار بازرسان را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: بازرسی هوشمند و نظام مند از ارکان مهم بانک ملی ایران است که موجب تقویت جایگاه بانک می شود.

وی با اشاره به این که هدف اصلی بازرسی صیانت از ارزش‌های بانک و نظارت بر اجرای صحیح مقررات و سیاست ها است، ادامه داد: ما تا پایان سال گذشته توانستیم بسیاری از مسائل و مشکلات را مدیریت کنیم و به موفقیت ‌های چشمگیری دست پیدا کنیم و این مهم جز با یکدلی و تلاش جمعی همه همکاران و تلاش بازرسان محقق نمی شد.

شفیعی با بیان این که بازرسان چشم بینا و گوش شنوای مدیران ارشد بانک هستند، تاکید کرد: بازرسی بانک با بهره گیری از بازرسان با دانش و آگاهی بالا توانسته‌ است از وقوع بسیاری از جرم‌ها و تخلفات جلوگیری کند و سیاست ها و اهداف بانک را جاری سازد.وی در ادامه اخلاق حرفه ای و چگونگی نگارش گزارش بازرسان را با اهمیت دانست و اظهار داشت : درست نویسی، کامل نویسی و جامع نویسی یکی از وظایف و الزمات بازرسی است.

وی در این همایش به جایگاه بازرسی در آینده نظارت در صنعت بانکداری اشاره کرد و گفت: نظارت در بانکداری نوین، نظارتی یکپارچه در بانک و شرکت های گروه و مبتنی بر ریسک هست که ارکان مختلفی دارد و بازرسان باید با استفاده از شیوه ها و روش های نوین و مدرن، ضمن ارتباط با سایر ارکان نظارت، جایگاه خود را به خوبی شناسایی و تحولات و تغییرات عمده ای در حوزه بازرسی ایجاد کنند.

گفتنی است، کارگروه های تخصصی با عناوین «تخلفات و گزارش نویسی»، «بازرسی غیر حضوری (سیستماتیک) حسابداری، سیبا، سایما و تسهیلات»، «سامانه سماب» و «مباحث ارزی» در دومین روز از بیست و یکمین همایش تخصصی بازرسان بانک ملی ایرانتشکیل شد و بازرسان شرکت کننده در این کارگاه ها به بحث و تبادل نظر در حوزه های مربوطه پرداختند.

در پایان این همایش دو روزه نیز گزارش کارگروه ها ارایه و جلسه پرسش و پاسخ با حضور رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران برگزار شد.

 

روابط عمومی بانک ملی ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید