قشم/

"نمایشگاه شهریما" فرصتی برای نمایش دستاوردهای جامعه محلی قشم

"نمایشگاه شهریما" فرصتی برای نمایش دستاوردهای جامعه محلی قشم
کدخبر : 43463

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: "نمایشگاه شهریما" فرصتی برای ارائه دستاوردهای مردم جزیره به هم‌وطنان و گردشگرانی است که در ایام جام جهانی به قشم سفر می‌کنند.

ایوب زارعی در نشست خبری به مناسبت اعلام زمان افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مردمی جزیره گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه، هم‌افزایی و مشارکت جمعی جامعه محلی در تداوم دیدگاه‌های دکتر فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مورد استفاده از ظرفیت های مردمی در توسعه جزیره، همکاری و ارتباط نزدیک بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و توانمندی‌های ساکنان جزیره در راستای عمل به اهداف دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به این موضوع که تحول اقتصادی جزیره از مجرای توسعه صنعت گردشگری می‌گذرد، تأکید کرد: میراث فرهنگی در جزیره‌ای با قدمت هزاره، نخستین دروازه این گذرگاه است که با بازآفرینی و به فناوری نزدیک کردن این پتانسیل، می‌توانیم تحولی شگرف در دومین صنعت درآمدزای حال حاضر جهان، در این منطقه ایجاد کنیم.

به گفته زارعی، تلفیق این نمایشگاه با برنامه‌های رویداد جام جهانی قطر و برنامه‌های هفته کتاب و جشنواره تئاتر جزیره با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، آغازگر حرکتی مشارکتی برای ارائه کیفیت بهتر به مخاطبان است.

۱۷۰ روز با مردم در روستاهای قشم

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این نمایشگاه همچنین فرصتی برای ارائه گزارش ۱۷۰ روز فعالیت در روستاها با عنوان کارگاه‌های هم آفرینی یامال است که در آن آموزش‌های متنوعی از برندسازی تا شیوه برخورد با گردشگران داخلی و خارجی آموزش داده شد.

وی افزود: حاصل این آموزش‌ها در قالب کسب‌وکارهای جدیدی در نمایشگاه شهریما رونمایی می‌شود تا ضمن اعتمادسازی در بدنه جامعه محلی، آمایشگاه فرهنگی و نمایشگاهی نوآورانه را به بازدیدکنندگان عرضه کند.

زارعی از شبکه‌سازی در حوزه خدمات گردشگری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف کارگاه‌های آموزشی یامال یادکرد و اذعان داشت: تهیه و عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای جامعه محلی در چارچوب نمایشگاه مذکور، حلقه پایانی این شبکه‌سازی‌هاست که ظرف چند ماه گذشته از سوی منطقه آزاد قشم برای مردم جزیره برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از افتتاح این نمایشگاه در روز یک‌شنبه ۲۹ آبان ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه جلوه‌ای از فرهنگ و سنت‌های جزیره است که در تاروپود تمامی بخش‌ها از فونت و طراحی تا ارائه محصولات و برنامه‌ها رسوخ کرده و براساس دانش تاریخی جزیره و باهدف ساخت برندی پایدار طراحی‌شده است.

گفتنی است، "نمایشگاه شهریما" با ۴۰ غرفه عرضه محصولات روستایی جزیره، ۱۷ غرفه محصولات اقوام مختلف ایران‌زمین، ۴۰ اجرا و باززنده سازی آیین‌های محلی، ۲۰ سخنرانی آنلاین، ۳۰ کارگاه آموزشی یامال و پخش زنده مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ فردا، ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱، رأس ساعت ۱۶ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر قشم افتتاح می‌شود.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید