سمات/

۲۷ میلیون سهامدار، ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی دریافت کردند

۲۷ میلیون سهامدار، ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی دریافت کردند
کدخبر : 43467

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی از طریق سجام به حساب بیش از ۲۷ میلیون سهامدار واریز شد.

تازه ترین آمار منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه حاکی از آن است که از آغاز سال 1401 تا پایان هفته سوم آبان ماه، 224 ناشر سود سنواتی سهامداران خود را از طریق اطلاعات سامانه جامع مشتریان «سجام» پرداخت کردند.

 بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی 224 ناشر، 4 هزار و 705 میلیارد تومان مطالبات سنواتی 27 میلیون و 207 هزار و 201 سهامدار را پس از سال ها با استفاده از سجام به حساب سهامداران واریز کردند.

 آمار واریز سود جاری ناشران

 افزون بر این، آمارهای منتشر شده نشان می دهد که از ابتدای امسال تا پایان هفته سوم آبان ماه، سود جاری 316 ناشر به مبلغ 46 هزار و 468 میلیارد تومان با استفاده از طریق سامانه سجام به حساب 42 میلیون و 505 هزار و 433 سهامدار واریز شده است.

سامانه سجام چیست ؟

  لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

 بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

 سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 

روابط عمومی سمات

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید