نماینده مجلس با اشاره به لزوم حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو مطرح کرد؛

بورس کالا، بهترین گزینه عرضه خودروهای پرتیراژ

بورس کالا، بهترین گزینه عرضه خودروهای پرتیراژ
کدخبر : 44252

روح الله عباسپور گفت: در شرایط فعلی، با توجه به مطالبه زیاد مردم برای خودروهای داخلی و همچنین اختلاف زیاد قیمت خودرو در کارخانه تا بازار، به نظر می‌رسد عرضه خودرو مخصوصا خودروهای پرتیراژ از طریق بورس کالا بهترین گزینه است.

روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تقویت بورس کالا در اقتصاد ملی را به عنوان راهکاری برای رسیدن به شفافیت اقتصاد و احقاق حقوق تولیدکنندگان در بخش‌های بالادست و پایین دست عنوان کرد و گفت: خودروسازان به منظور ایجاد شفافیت در قیمت خودرو از عرضه آن در چارچوب بورس کالا و همچنین به منظور حذف قیمت‌گذاری دستوری و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها از بورس کالا استقبال بسیار کردند.

عباسپور عنوان کرد: دولت سیزدهم برای شفافیت بیشتر قیمت‌ها و حذف امضاهای طلایی و مهمتر از همه ریشه کن کردن فساد، خودروها به ویژه خودوهای پرتیراژ را در بورس کالا عرضه کرد تا پشت شیشه‌های بورس قرار گرفته و قیمت واقعی آنها کشف شود.

این نماینده خاطرنشان کرد: تلاش دولت در زمینه تقویت بورس‌های کالایی آن است که یک بستر شفاف، متمرکز، قانونی و بر اساس نظام بازار بر مبادلات کالایی حاکم شود که علاوه بر رضایت فعالان بخش تولیدی کشور از رانت و واسطه‌گری که عنوان معضل اصلی بازارهای کالایی جلوگیری شود.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: