پتروشیمی اروند/

گام بلند پتروشیمی اروند برای ایرانی سازی تمامی کاتالیستها و مواد شیمیایی

گام بلند پتروشیمی اروند برای ایرانی سازی تمامی کاتالیستها و مواد شیمیایی
کدخبر : 44261

شرکت پتروشیمی اروند که تاکنون موفق به داخلی سازی بیش از ۳۰ نمونه کاتالیست و مواد شیمیایی مصرفی مجتمع شده بود، گام بلند دیگری برای ایرانی سازی برداشت تا تامین تمامی کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مصرفی این مجتمع به شرکت‌های دانش بنیان داخلی سپرده شود.

در این مجتمع استراتژیک منطقه‌ی پتروشیمی ماهشهر، ۵۰ نوع کاتالیست و مواد شیمیایی مورد استفاده است که تاکنون ۳۲ نمونه از آن توسط شرکتهای دانش‌بنیان و فناور، داخلی سازی شده و با گام بلندی که در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» برداشته شده است، بناست تا حدود ۱۱ هزار تن مصرف مجتمع پتروشیمی اروند به شرکتهای ایرانی سپرده شود.

بر اساس اعلام کمیته‌ی خودکفایی مجتمع پتروشیمی اروند؛ اعتماد به شرکت‌های داخلی در شرایطی تحقق یافته که نمونه‌های خارجی کاتالیستها و مواد شیمیایی مصرفی این مجتمع در دسترس بوده و امکان تامین آن از خارج وجود داشته است؛ لذا با توجه به استراتژی شرکت مبنی بر قطع وابستگی به خارج و تاکید بر بومی سازی و بهره گیری حداکثری از شرکتهای دانش‌بنیان داخلی، تامین کاتالیستها و مواد شیمیایی مورد نیاز به شرکتهای ایرانی سپرده شده است.

در این گزارش کمیته خودکفایی پتروشیمی اروند تاکید شده است؛ کیفیت مواد شیمیایی داخلی و میزان مصرف آن تفاوتی با نمونه خارجی ندارد و عمر کاتالیست های ایرانی نیز مشابه و بعضاً بالاتر از نمونه خارجی بوده است که این به معنای تجلی خودباوری و اعتماد به دانش ایرانی در مجتمع پتروشیمی اروند بوده است.

کاربرد اصلی مواد مصرفی داخلی سازی شده در فرآیند تولید واحدهای کلرآلکالی، VCM و در نهایت تولید محصولات نهایی کاستیک، S-PVC و E-PVC بوده و طی هفته‌های گذشته مجتمع پتروشیمی اروند موفق به شکستن رکورد تولید با بهره‌گیری از کاتالیست‌های ایرانی شده است‌.

اکنون در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»، هدف شرکت پتروشیمی اروند به عنوان تامین کننده‌ی اصلی کاستیک پتروشیمی های منطقه ماهشهر و یکی از بزرگترین تولید کنندگان PVC خاورمیانه، تحقق بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی مواد شیمیایی و کاتالیست‌های مصرفی با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی است‌.

 

روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید