به منظور بررسی مشکلات حوزه کشاورزی منطقه صورت گرفت:

دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با وزیر جهادکشاورزی

دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با وزیر جهادکشاورزی
کدخبر : 44355

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به دنبال دیدارهای خود با وزرا برای رفع مشکلات زیر ساختی منطقه اینبار با وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفت و گو کرد.

حسین گروسی روز سه شنبه به همراه محمد علی پور نماینده مردم منطقه در مجلس با حضور در دفتر سید جواد ساداتی نژاد ضمن ارائه گزارشی از مشکلات منطقه آزاد ماکو خواستار رفع مشکلات زیرساختی منطقه توسط دولت شدند.

در این دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه این منطقه به عنوان بزرگترین منطقه آزاد جهان، شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت می باشد گفت: منطقه آزاد ماکو دارای استعداد بسیار بالای کشاورزی همراه با شرایط آب و هوایی مناسب و طبیعت سرسبز، جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و زیر بخش های آن شامل زراعت، دامداری، شیلات، گلخانه، صنایع تبدیلی و سایر صنایع وابسته دارد.

حسین گروسی افزود: علی رغم تازه تاسیس بودن سازمان منطقه آزاد ماکو، با تلاش و همت مردم و مسوولان زیرساخت های منطقه در حال تکمیل شدن بوده و گام های مهمی در این راستا برداشته شده است.

وی با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته در این منطقه ازجمله احداث سد کرم آباد با ظرفیت ۵۴ میلیون متر مکعب افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو با واگذاری بیش از ۳۲۰۰ هکتار از اراضی ملی تحت پوشش این سد به شرکتها و سرمایه گذاران بزرگ از جمله شرکت کشت و صنعت ارس دام آرشام (فکا)، شرکت کشت و صنعت دشت پیمان (یک و یک)، شرکت کشت و صنعت شهد آذربایجان، شرکت کشت و صنعت کیمیا فجر (صباح)، شرکت کشت و صنعت رایا کشت آذر و و بهره برداران ساکن روستاهای منطقه گام بزرگی را در جهت تولید و اشتغالزایی منطقه برداشته است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: این طرح بخشی از طرح مهار آبهای مرزی می باشد که با هزینه بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی اجرا شده و متاسفانه به علت کمبود اعتبارات، ۱۲ هزار هکتار از اراضی موضوع طرح هم چنان ناقص و بلا استفاده مانده است.

گروسی با تاکید بر شعار سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) اذعان داشت: شایسته است در جهت تحقق این شعار اقدامات لازم برای رفع نقایص مختلف موجود در حوزه های مختلف کشاورزی در این منطقه به عمل آید.

وی در ادامه با تاکید بر معضل نان در این منطقه گفت: با وجود آغاز گام دوم انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران و حرکت برای تبلور تمدن بزرگ اسلامی در جهان، مردم عزیز و نجیب شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت علاوه بر مواجهه با کمبود نان در منطقه، هنوز برای تهیه نان، با صف های طویل، گاهی ساعت ها در صف نان می ایستند و این موضوع، موجب نارضایتی مستمر این مردم نجیب شده است..

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با خواست تخصیص سهمیه آرد این سه شهرستان، حداقل به دو و نیم برابر مقدار فعلی افزود: لازم است تا ساز و کار لازم برای فعالیت حداقل ۱۰ نانوایی دیگر در هر یک از این شهرستان ها نیز فراهم شود. .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان از وزیر جهاد کشاورزی دعوت کرد تا با سفر به منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو ضمن بازدید از طرح های در دست اجرا در منطقه ،‌ دستور مساعد برای حل مشکلات و بهره برداری کامل از پروژه ملی اراضی پایاب سد کرم آباد و تسهیل فضای کسب و کار بخش کشاورزی صادرنمایند.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: