مجری طرح توسعه صنعت گوهر سنگ کشور خبر داد:

​برگزاری اولین نشست هم اندیشی تدوین سند حرفه گوهرسنگ کشور؛ به زودی

​برگزاری اولین نشست هم اندیشی تدوین سند حرفه گوهرسنگ کشور؛ به زودی
کدخبر : 44646

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور از برگزاری اولین نشست هم اندیشی به منظور تدوین سند حرفه گوهر سنگ کشور خبر داد.

ابومحمد هاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور از برگزاری نخستین نشست هم اندیشی به منظور تدوین سند حرفه گوهر سنگ کشور خبر داد و یکی از مزایای تدوین سند حرفه گوهر سنگ کشور را همگنی استانداردهای حرفه در این حوزه عنوان کرد.

هاشمی یادآور شد: آموزش یکی از مباحثی است که در طرح توسعه صنعت گوهر سنگ کشور مورد توجه قرار گرفته است. آموزش های کاربردی مبتنی بر بازار در قالب 31 دوره آموزشی در 31 استان کشور صورت گرفته است. همچنین در این راستا، آموزش مربیان در سال 1402 را نیز در برنامه خود داریم.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اظهار کرد: در راستای تدوین سند حرفه گوهرسنگ کشور 2 کارگروه گوهرتراشی و گوهرشناسی با حضور فعالان این حوزه به منظور تدوین استانداردها تشکیل خواهد شد.

وی همچنین از ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع و معتبر برای سوالات آزمون تراش گوهر سنگ و رشته های مرتبط خبر داد.

هاشمی از نوسازی تجهیزات و دستگاه های گوهر تراشی طی سال گذشته خبر داد و افزود: در حال راه اندازی آزمایشگاه تراش گوهرسنگ منطبق با استانداردهای بین المللی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی کرج هستیم.

در این نشست که با حضور مدیران و کارشناسان سازمان فنی و حرفه ای کشور و برخی از فعالان حوزه گوهرسنگ از سراسر کشور اعم از اساتید دانشگاه و مالکان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای برگزار شد، حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص شاخص ها و معیارهای استانداردسازی حرفه گوهرتراشی و گوهرشناسی پرداختند.

نبود منابع معتبر، سوالات غیر استاندارد در آزمون های فنی و حرفه ای، عدم انعطاف در آموزش ها، نیازمحور نبودن آموزش ها، نبود آزمایشگاه های منطبق با استانداردهای بین المللی به عنوان چالش های در حوزه گوهرسنگ کشور برشمرده شد.

تولید ثروت دانش بنیان از پتانسیل حوزه گوهرسنگ کشور، اشتغال زایی و عدم وابستگی کشور به درآمدهای نفتی از جمله مزایای تدوین سند حرفه گوهرسنگ است که از سوی فعالان این حوزه عنوان شد.

فعالان حوزه گوهرسنگ ضمن قدردانی از نقش موثر طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور در ایجاد پل ارتباطی بین فعالان این حوزه و سازمان فنی و حرفه ای کشور، خواستار تداوم این هم اندیشی ها و استفاده از تجارب فعالان گوهرسنگ در تدوین سند حرفه و نیز پیشبرد اهداف سند ملی گوهرسنگ کشور شدند.

طی این نشست، مدیران سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز از تمایل فعالان حوزه گوهر سنگ به منظور تالیف کتاب های مرجع و نیز ایجاد بانک اطلاعاتی سوالات آزمون مشاغل این حوزه استقبال کرده و برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

 

روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید