رئیس جمهور در پیامی، سیزدهم آذر روز ملی بیمه را تبریک گفت

بدون بیمه، چرخه اقتصادی کشور مختل می شود

بدون بیمه، چرخه اقتصادی کشور مختل می شود
کدخبر : 44694

پیام رئیس جمهور در بیست و نهمین همایش بیمه و توسعه از سوی قائم مقام بیمه مرکزی قرائت شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

جریان زندگی انسان‌ها و چرخه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع، از خطرات و تهدیدهای گوناگون دور نیست. امروز بدون وجود بیمه تجارت داخلی و خارجی، فعالیت‌های متنوع و متعدد اقتصادی و اجتماعی عملاً قابل دوام نیست.

با توجه به موضوع همایش مبنی بر 《توسعه دانش بنیان صنعت بیمه》، دانش‌بنیان بودن یعنی تولید متکی بر خلاقیت، نوآوری و دانش و ایجاد الگوهای کسب و کار. در دوران تحول و ورود فناوری‌های جدید به صنعت بیمه، فعالان این بخش باید ضمن حفظ مشتریان خود، با عرضه محصولات و خدمات جدید و با به‌کارگیری فناوری‌ها و روش‌های نوین از قبیل هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، کلان داده‌ها و اینترنت اشیاء در ارائه خدمات و محصولات برای رضایتمندی ذی‌نفعان بیمه، گام‌های بلندی را بردارند. اکنون باید به توسعه این صنعت پرداخت و سیاست‌ها و سازوکارهای لازم در این راستا تدوین و اجرایی شود. بر این اساس ضروری است رویکردهای ذیل در صنعت بیمه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد:

_ ابزارهای نوین و روش‌های جدید بیمه‌ای برای پوشش مخاطرات فعالیت‌های دانش‌بنیان و همچنین طراحی و مشوق‌های لازم برای به‌کارگیری آنها در شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود.

_ از ایجاد انحصار در صنعت بیمه جلوگیری کرده و مجوزهای لازم برای فعالیت شرکت‌های نوپای بیمه‌ای که به ارائه روش‌های نوین بیمه‌ای می‌پردازند، فراهم شود.

_ از  فناوری‌های جدید و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی، در زنجیره ارزش خدمات بیمه‌ای به ویژه برای تقاطع اطلاعات، انجام دقیق ارزیابی‌ها و محاسبات بیمه‌ای، کاهش هزینه‌های بیمه‌ای و افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات بیمه‌ای استفاده حداکثری صورت گیرد.

_ پوشش بیمه‌ای لازم برای گسترش صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای، زمینه‌های لازم را برای اجرای رویکردهای مذکور فراهم نمایند.

صنعت بیمه باید با برنامه‌ریزی و رفع نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت، ارائه طرح‌های اعتمادآفرین و خدمات نوین مبتنی بر فناوری‌های روز و تجهیز خویش به ابزارهای دانش‌بنیان، به بازیگر قوی‌تری در عرصه‌های توسعه و پیشرفت پیشرفت کشور تبدیل شود و در راستای بهبود و تقویت زیرساخت‌ها و پایه‌های اقتصاد ملی و آسایش روانی جامعه مبتنی بر تحقق عدالت و پیشرفت کمک کنند. این مهم جز با مشارکت همه کارکنان خدوم صنعت بیمه، بهره‌گیری از اندیشمندان، نخبگان و فکرهای نو و توجه به جایگاه ارزشمند خدمت‌رسانی به مردم میسر نخواهد شد. این همایش فرصتی است تا با تعامل و هم‌افزایی متخصصان بیمه‌ای و سایر خبرگان و اندیشمندان نسبت به حل مسائل مهم چاره‌اندیشی کنند.

ضمن تبریک روز بیمه به تمامی فعالان این صنعت، از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش تشکر می‌نمایم و توفیق همگان را از خداوند متعال در خدمت به کشور و ایجاد آسایش و آرامش برای ملت ایران مسالت می‌نمایم.

 

سیدابراهیم رئیسی

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید