سرویس اسکرو یا حساب امانی چیست؟

سرویس اسکرو یا حساب امانی چیست؟
کدخبر : 44842

سرویس اسکرو به شخص ثالث بی طرفی اطلاق می‌شود که دارایی یا وجوه، قبل از انتقال از یک طرف معامله به طرف دیگر، به امانت در اختیارش گذاشته می‌شود.

سرویس اسکرو به شخص ثالث بی طرفی اطلاق می‌شود که دارایی یا وجوه، قبل از انتقال از یک طرف معامله به طرف دیگر، به امانت در اختیارش گذاشته می‌شود.

شخص ثالث وجوه را تا زمانی که خریدار و فروشنده الزامات قراردادی خود را برآورده کنند، نگه می‌دارد.

اسکرو سرویس، اغلب برای معاملات مسکن استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای هر معامله‌ی خرد و کلانی که در آن جابجایی پول وجود دارد، کاربرد داشته باشد.

یکی از کاربردهای مهم و موثر، اسکرو سرویس انجام تراکنش‌های مالی آنلاین برای خرید اقلام گران‌قیمت مثل آثار هنری یا جواهرات است.

اسکرو نوعی فرآیند مالی است و زمانی استفاده می شود که در مورد انجام تعهدات دو طرف معامله، عدم اطمینان وجود دارد.

در موقعیت‌های مختلفی می‌شود از اسکرو سرویس استفاده کرد، برای مثال تراکنش‌های اینترنتی، بانکداری، املاک و مستغلات، خرید آنلاین و موارد دیگر. همچنین برای خرید آنلاین اقلام گران قیمتی مثل آثار هنری یا جواهرات نیز اسکرو سرویس راهی امن و بی دردسر است.

مثلا شرکتی را در نظر بگیرید که می‌خواهد کالایش را در سطح بین‌المللی به فروش برساند. یک طرف معامله، شرکت است و طرف دیگر خریدار در کشوری دیگر. شرکت باید اطمینان حاصل کند که وقتی کالا به مقصد برسد، مبلغ آن را دریافت خواهد کرد. خریدار هم به نوبه خود، تنها در صورتی حاضر است هزینه را بپردازد که کالا را صحیح و سالم و به موقع دریافت کند.

در این شرایط اسکرو سرویس به عنوان یک سیستم شخص ثالث وارد می‌شود. خریدار می‌تواند وجه کالا را با اطمینان در اختیار سرویس اسکرو قرار دهد تا زمانی که کالا بدون مشکل به مقصد برسد و بعد از تایید خریدار، وجه به فروشنده منتقل شود.

اسکرو

نقش اسکرو سرویس در خرید و فروش املاک و مستغلات

یکی از مهمترین کاربردهای اسکرو سرویس یا حساب‌های امانی، معاملات املاک و مستغلات است. قرار دادن وجه مسکن به امانت نزد شخص ثالث، به خریدار این امکان را می‌دهد که با حسن نیت سپرده‌گذاری کند یا بررسی لازم را در مورد خرید ملک بالقوه انجام دهد.

حساب های امانی همچنین به فروشنده اطمینان می‌دهد که خریدار در خرید جدی است‌. همچنین فروشنده می‌تواند با اطمینان از اینکه وجه در سپرده است و خریدار قادر به پرداخت است، فرآیند انتقال سند را انجام دهد. پس از تکمیل تمام شرایط فروش، مبلغ سپرده به فروشنده منتقل می‌شود.

با کمک سرویس اسکرو، می‌توانید به راحتی و با کمترین ریسک، هر قرارداد هوشمندی را تکمیل نمایید. این سرویس برای محافظت از خریداران و فروشندگان یک معامله طراحی شده است.

چه زمانی از اسکرو سرویس استفاده کنیم؟

اسکرو سرویس معمولاً برای قراردادهایی با ویژگی‌های زیر استفاده می‌شود:

▪️قراردادهایی که بین فروشنده و خریدار اطمینان کافی وجود ندارد.

▪️قراردادهایی که ارزش معاملاتی و مبالغ آن‌ها بالا است.

▪️معاملاتی که در آنها خریدار قبل از پرداخت باید کیفیت کار را تأیید کند.

▪️مواردی که فروشنده نگران است خریدار زیر معامله بزند.

▪️زمانی که بین خریدار و فروشنده بُعد مسافت وجود دارد.

▪️پرداخت انواع وام‌ها مثل وام‌های مسکن.

▪️تمام خریدها و تراکنش‌های آنلاین خرد و کلان.

وبسایت escrow.com, اولین شرکتی بود که بیش از یک دهه‌ی پیش اسکرو سرویس‌ آنلاین را در آمریکا راه‌اندازی کرد و برای این کار مجوز گرفت. اخیرأ این سرویس در ایران نیز راه‌اندازی شده و بین کاربران محبوبیت پیدا کرده است.

«امین پرداخت» به عنوان یکی از اولین و باکیفیت‌ترین اسکرو سرویس‌های ایرانی، مفتخر است که به عنوان سرویسی امن و معتبر، امینِ پرداخت معاملات و تراکنش‌های مالی کاربرانش بوده و امنیت خرید و فروش و پرداخت‌های آن‌ها را تضمین نماید.

چهارچوب حقوقی تعریف شده در «امین پرداخت» به کاربران اطمینان خاطر می‌دهد که خرید و فروش‌های آنها چه در بستر تجارت الکترونیکی و چه در بستر تجارت سنتی در یک چهارچوب امن شکل میگیرد.

خدمات «امین پرداخت» به صورت غیرحضوری و بدون در نظر گـرفتن محدودیـت های زمانی و یا جغرافیایی به همه هموطنان عزیز قابل ارایه است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید