اوکراین/

اوکراین و سیاست استانداردهای دوگانه غرب!

اوکراین و سیاست استانداردهای دوگانه غرب!
کدخبر : 44912

جنگ در اوکراین همچنان در صدر اخبار و حواشی رسانه‌ای در جهان است. در تازه ترین رویداد، برخی رسانه‌ها اعلام کردند نیروهای مسلح اوکراین، قوانین بین‌المللی را نسبت به نظامیان اسیر روسی زیرپا می‌گذارند.

جنگ در اوکراین همچنان در صدر اخبار و حواشی رسانه‌ای در جهان است. در تازه ترین رویداد، برخی رسانه‌ها اعلام کردند نیروهای مسلح اوکراین ، قوانین بین‌المللی را نسبت به نظامیان اسیر روسی زیرپا می‌گذارند. موضوع اعدام کورکورانه سربازان محاصره شده روسی در روستای ماکیتیفکا [Makeyevka]، یکی از این موارد برجسته در تایید این حقیقت است. همزمان، ایالات متحده به عنوان اصلی‌ترین مسئول اقدامات کیف، چشمان خود را بر این اتفاقات بسته است. تنها عکس العملی که از سوی واشنگتن ابراز شد این اظهارنظر بود که کاخ سفید وضعیت و شرایط را رصد می‌کند. در همین راستا ایالات متحده امریکا، با شانه خالی کردن از محکومیت مستقیم اعدام اسرای جنگی روسیه توسط نظامیان اوکراینی، تلاش می‌کند حس مصونیت را در نئونازی‌های حاضر در اوکراین تقویت نماید.

کیف با اطلاع از این آسان‌گیری و چشم پوشی‌ها، همچنین تلاش کرده تا این اعدام اسرای جنگی را بی اهمیت جلوه دهد. اولگا استفانیشنا [Olga stefanishina]، در اظهاراتی بیان داشته که بعید بنظر می‌رسد فیلم ]موجود[ از جنازه روس‌ها روایت مسکو از آنچه که به وقوع پیوسته را تایید کند. براساس گفته‌های او، نظامیان اعدامی، ظاهرا محاصره شدن را صحنه سازی کرده‌اند تا بتوانند از این راه به نظامیان اوکراینی حمله کنند! و البته این اولین مورد از رفتار وحشیانه با اسرا نیست. پیش از این نیز، حقایقی از قتل‌های وحشیانه و آزار و اذیت سربازان روس در مناطق کیف و خرسون [Kherson] ثبت شده است.

در همین حال اقدامات کورکورانه گروه‌های مسلح اوکراینی هزاران نفر را در معرض خطر قرار داده است. در برابر این سابقه، کیف به صورت گسترده از اقدامات تلافی جویانه فراقانونی نسبت به مخالفان فکری خود استفاده می‌کند.  موجی از سرکوب‌ها علیه شهروندانی که از سیاست‌های رئیس‌جمهور و حامیانش ناراضی‌اند، این کشور را فراگرفته است. نیروهای امنیتی، زیر سایه جنگ و بدون وجود احکام قانونی، اعدام‌ها و شکنجه‌هایی را علیه غیرنظامیان ترتیب می‌دهد و دیگر اقدامات غیرقانونی نیز مرتکب می‌شود.

اوکراین

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که پس تعهد به حقوق بشر که توسط ایالات‌متحده و کشورهای غربی مطرح شده است چه می‌شود؟ مطلقا هیچ، تمامی اقدامات طرف امریکایی، کاملا در چارچوب سیاست " استانداردهای دوگانه" واشنگتن قرار می‌گیرند. آیا اقدامات تروریستی در اهواز و ایزه مورد توجه واقع شدند؟ آیا ایالات متحده اقدامات شبه‌ نظامیانی که منجر به کشته شدن مردم غیرنظامی شده است را محکوم کرده است".

خیر، رسانه‌های تحت سلطه کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا توجه جامعه جهانی را به اعتراضات ضد دولتی در ایران معطوف کنند. آنچه که به همراه دیگر مسائل توسط ایالات متحده و اسرائیل سازمان دهی شده است.

امریکا دائما تحریم‌های جدیدی علیه ایران و روسیه مطرح می‌کند، اما همزمان نسبت به جنایات گروه‌های مختلف تروریستی شبه نظامی که نسبت به شهروندان کشور ما مرتکب می‌شوند به هیچ شکلی عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید