پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع‌ وابسته در منطقه آزاد چابهار احداث می‌شود

پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع‌ وابسته در منطقه آزاد چابهار احداث می‌شود
کدخبر : 44994

نشست هماهنگی برای احداث پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع‌وابسته به آن در منطقه آزاد چابهار امروز به میزبانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد: در این نشست مقرر شد 600 هکتار زمین در ضلع شرقی شهرک صنعتی نگین مکران به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اختصاص یابد.

این زمین به منظور استفاده بهینه و واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی درآینده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس واگذار می‌شود.

اشتغالزایی 20 هزار نفر

هدف از احداث پارک تخصصی کشاورزی، جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات پالایشی، شیمیایی و پتروشیمیایی، پرهیز از ایجاد چالش برای تداوم تولید نفت و گاز، استفاده بهینه از کودهای شیمیایی جهت پیشگیری از آسیب‌های زیست محیطی، مدیریت مصرف آب و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی و توسعه بازارهای صادراتی است.

بنابراین در این نشست اعلام شد میزان تولید کود شیمیایی در این پارک 700 هزار تن خواهد بود و برای احداث آن 420 میلیون دلار هزینه خواهد شد.

این پروژه به مدت سه سال و در سه فاز اجرا می‌شود.

هلدینگ خلیج فارس پیشران توسعه در چابهار و مناطق محروم

در مراسم هماهنگی احداث پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته به آن دکتر دهقان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با اشاره به اهمیت جایگاه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اقتصاد کشور گفت: انتظار می‌رود این هلدینگ که یک مجموعه دانشی، صنعتی، علمی و دارای سرمایه است، پیشران توسعه در چابهار و سایر مناطق محروم باشد.

وی افزود: در سریعترین زمان ممکن، زمین مورد نیاز برای احداث پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته به آن در اختیار هلدینگ خلیج فارس قرار گیرد.  

دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی  خلیج فارس:

علیرغم آماده بودن بسترها در عسلویه و بوشهر، پیرو تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه چابهار، در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنیم/ تا دوسال آینده شاهد رونق و آبادانی چابهار خواهیم بود/ مسئولان محلی پای کار بیایند

دکتر علی‌عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی  خلیج فارس در این مراسم با اشاره به اهتمام جدی این مجموعه برای محرومیت‌زدایی و رونق تولید و اشتغال به ویژه در مناطق محروم گفت: علیرغم آماده بودن بسترها در علسویه و بوشهر، پیرو  تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه چابهار و سواحل مکران و وجود ظرفیت‌ها و نیازهای استان و کشورهای همسایه، عزممان را برای ایجاد طرح‌های مولد و اشتغالزا و آبادانی این منطقه جزم کرده‌ایم .

دکتر علی‌عسکری با اشاره به اینکه در صورت آماده بودن زیرساخت‌ها و تحویل زمین، به زودی عملیات احداث پارک تخصصی کودهای شیمیایی در چابهار آغاز می‌شود تصریح کرد: با اجرای این طرح تا دوسال آینده چهره این منطقه دگرگون می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه حضور این شرکت به عنوان ارزشمندترین شرکت بورسی کشور، باعث ایجاد انگیزه برای حضور سایر بخش‌ها و سرمایه‌گذاران می‌شود گفت: در پارک تخصصی اولویت با کودهای کشاورزی است اما سایر بخش‌ها و صنایع هم می‌توانند در این منطقه ایجاد شوند و فعالیت داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید