سازمان امور مالیاتی کشور

ثبت 440 هزار صورتحساب الکترونیکی در سامانه‌ی مودیان

ثبت 440 هزار صورتحساب الکترونیکی در سامانه‌ی مودیان
کدخبر : 45071

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور از ثبت بیش از 440 هزار صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان خبرداد و گفت: این اطلاعات در کارپوشه 19 هزار و 370 مودی به ثبت رسیده است.

به گزارش شمانیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران: محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص آخرین وضعیت اجرای این قانون توسط مشمولین مرحله اول فراخوان گفت: شرکت های پذیرفته شده در بورس از اول آبان ماه امسال ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شدند که تاکنون حدود 577 مودی حافظه مالیاتی دریافت کرده اند و 172 مودی به صورت مستقیم یا از طریق شرکت‌های معتمد و سامانه های دولتی موفق به ارسال صورتحساب الکترونیکی شده اند.

وی با اشاره به اینکه تا تاریخ 19 آذرماه بیش از 440 هزار صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان ثبت شده تصریح کرد: این اطلاعات در کارپوشه حدود 19 هزار و 370 خریدار به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان درخصوص ارزش صورتحساب های ارسالی، اظهارداشت: ارزش 440 هزار و 672 صورتحساب ارسال شده در حدود 107 هزار میلیارد تومان است که حدود 8 هزار میلیارد تومان آن مربوط به مالیات و عوارض فروش می باشد.

وی با بیان این که شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی مشمول ماده 5 قانون خدمات کشوری از ابتدای دی ماه سال جاری مشمول اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می باشند، گفت: با این شرکت ها و سایر دستگاه های مشمول حدودا 500 مکاتبه انجام دادیم و اطلاعات لازم را در اختیار آنها گذاشته ایم، ضمن این که برای این اشخاص به زودی همایشی در راستای تبیین اجرای قانون و تشریح جزییات آن برگزار خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید