صندوق بازنشستگی کشوری

سکاندار جدید وصندوق کیست؟

سکاندار جدید وصندوق کیست؟
کدخبر : 45144

عصر دوشنبه نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر علیرضا زمان‌پور را به مدیریت یکی از بزرگترین شرکت‌های چندرشته‌ای بازار سرمایه ایران منصوب کرد.

به گزارش شمانیوز:اهمیت تصمیم سهامدار عمده وصندوق در این است که سکاندار جدید شرکت، متخصص حوزه مالی و تحلیلگر بازار سرمایه است و می‌تواند با توجه به سوابق ویژه کارشناسی و مدیریتی در صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه  بودجه، نقش ویژه در سودآوری و بازدهی سهام وصندوق ایفا کند.

شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به‌رغم نام تجاری صباانرژی، به صورت «چندرشته‌ای» در بورس فعالیت می‌کند و افزون بر حوزه پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، در چند حوزه دیگر از جمله فلزات اساسی، صنایع معدنی، پلاستیک و ...، سرمایه‌گذاری سنگینی دارد و سهامدار عمده شرکت‌های بزرگی مانند صبافولاد خلیج فارس، فولاد اکسین، لوله‌سازی اهواز و... است.

 

در وضعیت ویژه بازار سرمایه، انتظارات سهامداران خرد و کلان وصندوق ایجاب می‌کند، در این گروه سرمایه‌گذاری با اتخاذ رویکرد تخصصی و حرفه‌ای مبتنی بر بهینه‌سازی، با کمترین ریسک ممکن، بیشترین سودآوری برای سهامداران حاصل شود.

برخی تصمیمات این گروه سرمایه‌گذاری در گذشته باعث نگرانی سهامداران شده بود که یکی از دلایل آن، فقدان نگاه تخصصی به حوزه سرمایه بود. اکنون انتصاب یک مدیر متخصص حوزه مهندسی مالی به مدیریت این برند قدیمی و خوشنام، می‌تواند نگرانی‌های سهامداران وصندوق را کاهش دهد.

 

/منبع: تیتربرتر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید