در نخستین کارگاه تغییرات علمی و تاثیر آن بر صنعت بیمه مطرح شد؛

تعدد قوانین در حوزه ریسک به بخش اجرایی لطمه وارد می کند

تعدد قوانین در حوزه ریسک به بخش اجرایی لطمه وارد می کند
کدخبر : 45185

برنامه ملی بیمه هایی نظیر بیمه حوادث با پوشش سیل باید با رصد دقیق تغییرات اقلیمی اجرایی شود و صنعت بیمه ذینفع اصلی این فرایند به شمار می رود.

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر محمدرضا فرزانه _عضو هیات علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه _ در این کارگاه با اعلام این مطلب افزود: پروژه های سبز با هدف توسعه پایدار و کاهش ریسک در دنیا انجام می شود، اما هنوز برای تحقق این امر، بودجه صندوق های بین المللی به کشور ما  اختصاص نیافته است.

 

وی همکاری نهادهای واسط بین المللی و منطقه ای را برای اجرای طرح های کاهش ریسک تغییرات اقلیمی، ضروری دانست و اظهار داشت: ورود صنعت بیمه با رعایت استانداردهای بین المللی به عرصه نهادهای واسط مالی می تواند شرایط بهتری را برای این صنعت فراهم کند.

دکتر فرزانه با تشریح حوادث طبیعی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ این روند را افزایشی اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۴درصد از حوادث طبیعی جهان مربوط به سیل است و متاسفانه ایران در منطقه جغرافیایی سیل خیز قرار گرفته که باید برای این مساله تدابیری منطقی و حرفه اتخاذ کرد.

در ادامه این نشست، علی جعفری _رئیس مرکز توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی_ با قدردانی از حضور نخبگان علم ریسک در این کارگاه، هدف از برپایی آن را آسیب شناسی و نیازسنجی ریسک در صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر صنعت بیمه گاه خسارت هایی را پرداخت می کند که حق بیمه آن را دریافت نکرده که این موضوع با عملیات بیمه گری در تضاد است.

وی از تغییر گونه های ریسک در کشور خبر داد و از بیمه گران خواست تا با احصای ریسک های جدید، پوشش های متناسبی را در این خصوص طراحی کنند.

شایان ذکر است که نخستین کارگاه تغییرات علمی و تاثیر آن در صنعت بیمه با هدف بررسی راهکارهای کاهش ریسک حوادث طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی در ساختمان شماره دو بیمه مرکزی برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید